Stora där bak, och man mäter från valfri kant, precis som man mäter från kanten på brickan om man ska vara inom en viss range.
Dock blir det klurigare om man har konverterat sina Rhinos så att de inte har den vanliga, stora luckan... Men det brukar vara ganska klart ändå. Den främre luckan är förarens ju.
Demolition ur en transport?
Re: Demolition ur en transport?
Kan kanske förtydliga att det är den stora takluckan och inte luckan på rhinons baksida. Men det var väl ingen som trodde. Se helt enkelt luckan som skyttens bas, dvs mät varifrån du vill.
Ja men då är det som jag sa? Man mäter från stora rektangulära luckan (två dörrar) på ovansidan chimeran. Små hålen på sidorna, låtsas lasgunsen osv räknas inte. Rajjt?
Varför är det 6 när man bara 5 får skjuta? En som rusar fram och kör?
-
Gonka Koff
dubbelpost, se nedan
Senast redigerad av 1 Gonka Koff, redigerad totalt 6 gånger.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
-
Gonka Koff
Jag minns från ETC-faq:en att gubbarna som skjuter ut ur en transport gjorde det nån halv inch ovanför luckan. Man blev rekommenderad att ta med sig en lös crewgubbe från tankspruen att använda i kniviga LOS-situationer.
Ganska vettig lösning tycker jag. Vet dock inte om den är helt accepterad här hemma.
Ganska vettig lösning tycker jag. Vet dock inte om den är helt accepterad här hemma.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
på etc fans det tyskar och polacker som var lite bögiga med los ibland.. så hade den tolkningen inte funnits så skulle de vägrat låta en skjuta ut ur luckan på nåt som inte var högre upp än bilen man sköt ifrån, i och med att kanten på luckan blockar los från luckan rakt utåt. så man ser bara snett upp från luckan..
mindtrix skrev:Ja men då är det som jag sa? Man mäter från stora rektangulära luckan (två dörrar) på ovansidan chimeran. Små hålen på sidorna, låtsas lasgunsen osv räknas inte. Rajjt?
Det står i codexen. 3 skjuter ut på sidan eftersom bara en sida normalt ser fienden och två skjuter från luckan. För enkelhetens skull räknas allt från luckan