det blir mycket konstigt om man betrackar det som ett vanligt move. speciet för fordon, efrersom de inte vrids kan de i så fall bara flytta rakt fram eller rakt backåt? och behöver de ta difftest? eller kan de tankshocka fiendeenheter?
Det är helt klart så att det är lättare att förstöra saker som är en del av enheter i och med att de måste ställas i coherensy.
och bilen måste inte flyttas åt närmsta håll. den måste flyttas till närmsta plats den kan stå på.
Men jag kan hålla med om att det inte är het tydligt om "... and avoiding impassable terrain." betyder att man ignorerar impasable i vägen eller bara att man måste ställa den utanför impasable
Mawloc knuffar
Re: Mawloc knuffar
Det finns ju många sätt att tolka "move", jag tolkar det som att man bör göra som man gör i andra exempel där man ofrivilligt flyttar sina modeller i fiendens runda, tex fall back.
Modellerna struntar i diff mm men får inte gå igenom enheter eller impassable.
Något annat man kan jämföra med är tankshock, modellerna "går" fortfarande på marken, de "movar", de teleporteras inte.
Jag tycker det är mest logiskt att använda sig av de liknande moment som redan finns för att tolka en ny sak.
Och det känns ganska uppenbart att när det står "move" så innebär det mät från modellen till en punkt som modellens bas klarar av att inte krocka med föremål emellan och flytta sedan.
Modellerna struntar i diff mm men får inte gå igenom enheter eller impassable.
Något annat man kan jämföra med är tankshock, modellerna "går" fortfarande på marken, de "movar", de teleporteras inte.
Jag tycker det är mest logiskt att använda sig av de liknande moment som redan finns för att tolka en ny sak.
Och det känns ganska uppenbart att när det står "move" så innebär det mät från modellen till en punkt som modellens bas klarar av att inte krocka med föremål emellan och flytta sedan.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel
Förutom att du teleporterar ditt fordon till "end-state" och bara flyttar undan modeller därifrån du avslutar ditt "move".Klus skrev:Något annat man kan jämföra med är tankshock, modellerna "går" fortfarande på marken, de "movar", de teleporteras inte.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Jag syftade på modellerna som knuffades, notera "ofrivilligt flyttar sina modeller i fiendens runda".
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel