Multipla ordnance?

Regelfrågor och förslag på husregler
Yautja

Re: Multipla ordnance?

Inlägg av Yautja »

Snot skrev:
Zurken skrev:Skjuter du direkt (med Line of Sight), så använder du inte multiple barrage regeln, eftersom det inte är barrage om du skjuter direkt. (så ingen pinning m.m.)
Source?
"Differently from other unit types, vehicles carrying ordnance barrage weapons can choose to fire them either directly or as a barrage - declare before you fire.

if fired directly at the target, they are treated exactly like normal ordnance weapons (ignoring the minimum range in the weapon's profile"

sid 58
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

thank you sir.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jag spelade inte i 4th ed, så lite svårt för mig att blanda ihop :P.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Zurken skrev:Jag spelade inte i 4th ed, så lite svårt för mig att blanda ihop :P.
Däremot så lär man sig ju regler utav folk som blandar ihop reglerna, så även jag har blandat ihop ihop en massa regler även om jag bara spelat i 1 år :P
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Yautja skrev:"Differently from other unit types, vehicles carrying ordnance barrage weapons can choose to fire them either directly or as a barrage - declare before you fire.

if fired directly at the target, they are treated exactly like normal ordnance weapons (ignoring the minimum range in the weapon's profile"

sid 58
Coolt, man kan alltså välja att skjuta dem utan blast. :D

Yautja

Inlägg av Yautja »

HeadWar skrev:
Yautja skrev:"Differently from other unit types, vehicles carrying ordnance barrage weapons can choose to fire them either directly or as a barrage - declare before you fire.

sid 58
Coolt, man kan alltså välja att skjuta dem utan blast. :D
Ordnance Weapons
Unless their profile specifies otherwise, all ordnance blast weapons use the large blast marker.

sid 58, under Ordnance Weapons, vilket man får utgå ifrån att "like normal ordnance weapons" lyder under.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Yautja skrev:Ordnance Weapons
Unless their profile specifies otherwise, all ordnance blast weapons use the large blast marker.

sid 58, under Ordnance Weapons, vilket man får utgå ifrån att "like normal ordnance weapons" lyder under.
Fast de har inte Blast, bara Barrage, som de sedan kan tar bort om de vill. ;)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

GW + Regler = :x
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Yautja skrev:Ordnance Weapons

Space Marine codex, page 80! Lessgoraw!
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

PeterWelzien

Inlägg av PeterWelzien »

Nefrums skrev:I 5th ed är enda skillnaden om man skjuter direkt med barage vapen att man får dra av bs från den första scattern..
Även om du har LoS och drar av din bs så har de minimum range, cover räknas från centrum av blasten, de ger pinging och de använder multiple barage regeln..
Sid 58, stora regelboken: "If fired directly at the target, they are treated exactly like normal ordnance weapons (ignoring the minimum range in the weapon's profile)". Det borde även innebära att de ger cover som ett vanligt vapen och inte orsakar pinning.
/Peter Welzien

Skriv svar