Vad det gäller formationer och regler som finns i böcker kan det väl vara rimligt att de är giltiga så länge GW har dem kvar i sortimentet, under förutsättning att formationerna och reglerna inte har blivit omskrivna i en nyare publikation.PSS skrev:Fullt förståeligt men det dras ju till sin spets om låt oss säga Astras nya codex inte innehåller de formationer som det nu kommer att komma i "tauböckerna" eller att det inte hänvisastill dem. Då kan ju formationen i princip ha en shelf life på 1-2 månader.DHettNeck skrev:Detta har diskuterats mycket inom SVFAQ men vi har inte kommit fram till en bra lösning ännu.
Personligen så tycker jag att ALLT som är släppt tidigare än nuvarande codex är ogiltigt.
När blir en formationobsolete?
Re: När blir en formationobsolete?
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
-
Gonka Koff
+1
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Något som skulle vara väldigt bra, men som jag inser är tidskrävande är en lista på vilka formationer som är tillåtna och varifrån de kommer. Det är rätt rörigt med olika supplement, kampanjböcker, WD-formationer och "köp den här webdealen så slänger vi med exklusiva obalanserade regler".
Då är det nog lättare att göra en mista på saker sim kommit mellan dexar som INTE är tillåtna, eller vad som kommit sen sjunde som inte är det.Mortarion skrev:Något som skulle vara väldigt bra, men som jag inser är tidskrävande är en lista på vilka formationer som är tillåtna och varifrån de kommer. Det är rätt rörigt med olika supplement, kampanjböcker, WD-formationer och "köp den här webdealen så slänger vi med exklusiva obalanserade regler".
Ja' än't bittä'!
Ja, under förutsättning att man har koll på allt som har släppts. Jag har inte det. Speciellt inte WD- och websaker. Så en lista över vilka formationer som faktiskt finns (och gäller) för en viss armé skulle jag tycka var otroligt användbar.Halvar skrev:Då är det nog lättare att göra en mista på saker sim kommit mellan dexar som INTE är tillåtna, eller vad som kommit sen sjunde som inte är det.Mortarion skrev:Något som skulle vara väldigt bra, men som jag inser är tidskrävande är en lista på vilka formationer som är tillåtna och varifrån de kommer. Det är rätt rörigt med olika supplement, kampanjböcker, WD-formationer och "köp den här webdealen så slänger vi med exklusiva obalanserade regler".
Många +1 på det!Mortarion skrev:Ja, under förutsättning att man har koll på allt som har släppts. Jag har inte det. Speciellt inte WD- och websaker. Så en lista över vilka formationer som faktiskt finns (och gäller) för en viss armé skulle jag tycka var otroligt användbar.Halvar skrev:Då är det nog lättare att göra en mista på saker sim kommit mellan dexar som INTE är tillåtna, eller vad som kommit sen sjunde som inte är det.Mortarion skrev:Något som skulle vara väldigt bra, men som jag inser är tidskrävande är en lista på vilka formationer som är tillåtna och varifrån de kommer. Det är rätt rörigt med olika supplement, kampanjböcker, WD-formationer och "köp den här webdealen så slänger vi med exklusiva obalanserade regler".
/H
Ask and ye shall receive...http://bloodofkittens.com/formation-compendium-2/
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Grymt! Tack! Exakt en sådan lista har jag letat efter.