När blir en formationobsolete?

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Yabob

Re: När blir en formationobsolete?

Inlägg av Yabob »

PSS skrev:
DHettNeck skrev:Detta har diskuterats mycket inom SVFAQ men vi har inte kommit fram till en bra lösning ännu.

Personligen så tycker jag att ALLT som är släppt tidigare än nuvarande codex är ogiltigt.
Fullt förståeligt men det dras ju till sin spets om låt oss säga Astras nya codex inte innehåller de formationer som det nu kommer att komma i "tauböckerna" eller att det inte hänvisastill dem. Då kan ju formationen i princip ha en shelf life på 1-2 månader.
Vad det gäller formationer och regler som finns i böcker kan det väl vara rimligt att de är giltiga så länge GW har dem kvar i sortimentet, under förutsättning att formationerna och reglerna inte har blivit omskrivna i en nyare publikation.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

+1
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Något som skulle vara väldigt bra, men som jag inser är tidskrävande är en lista på vilka formationer som är tillåtna och varifrån de kommer. Det är rätt rörigt med olika supplement, kampanjböcker, WD-formationer och "köp den här webdealen så slänger vi med exklusiva obalanserade regler".

Halvar

Inlägg av Halvar »

Mortarion skrev:Något som skulle vara väldigt bra, men som jag inser är tidskrävande är en lista på vilka formationer som är tillåtna och varifrån de kommer. Det är rätt rörigt med olika supplement, kampanjböcker, WD-formationer och "köp den här webdealen så slänger vi med exklusiva obalanserade regler".
Då är det nog lättare att göra en mista på saker sim kommit mellan dexar som INTE är tillåtna, eller vad som kommit sen sjunde som inte är det.
Ja' än't bittä'!

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Halvar skrev:
Mortarion skrev:Något som skulle vara väldigt bra, men som jag inser är tidskrävande är en lista på vilka formationer som är tillåtna och varifrån de kommer. Det är rätt rörigt med olika supplement, kampanjböcker, WD-formationer och "köp den här webdealen så slänger vi med exklusiva obalanserade regler".
Då är det nog lättare att göra en mista på saker sim kommit mellan dexar som INTE är tillåtna, eller vad som kommit sen sjunde som inte är det.
Ja, under förutsättning att man har koll på allt som har släppts. Jag har inte det. Speciellt inte WD- och websaker. Så en lista över vilka formationer som faktiskt finns (och gäller) för en viss armé skulle jag tycka var otroligt användbar.

Hawk

Inlägg av Hawk »

Mortarion skrev:
Halvar skrev:
Ja, under förutsättning att man har koll på allt som har släppts. Jag har inte det. Speciellt inte WD- och websaker. Så en lista över vilka formationer som faktiskt finns (och gäller) för en viss armé skulle jag tycka var otroligt användbar.
Många +1 på det!

/H

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Grymt! Tack! Exakt en sådan lista har jag letat efter.

Skriv svar