Glöm inte drop pods som mishappar och rullar 4-6 på mishap tabellen.. dom får ju också gå in från kanten enligt RAWFlogger skrev:Ska påminna alla som spelar Swooping Hawks att efter de gjort Skyleap så måste de gå in från kanten. Samma med mawlocs som gräver ner sig, de får promenera in från kanten.mtz skrev:Jag skulle säga att dom inte får deep strikea in. Då dom för att få det inte är i reserv ellet depstrike reserv utan just ongoing reserv.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Rimligt? Nä.
Deepstrike o kill pointfrågor
Re: Deepstrike o kill pointfrågor
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Precis, de allmänna reglerna i strong gäller inte längre. Det enda boken används till är att veta vad de olika fortificationsarna kostar och har för specielregler.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Nu sitter jag inte med regelboken i handen, men jag har för mig att den där passagen om Victory Conditions från Stronghold som jag citerade tidigare inte finns i regelboken, då blir alltså back to default, att det är en enhet som ger victory points/first blood som vanligt, och så länge den är claimad till din sida så kan du inte bli wipad?
Står i FAQ att de reglerna ska inte vara med.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Ok, hittade det. Så man kan inte bli wipad om man har en claimad fortification på bordet?
Verkar inte så, nej.NIB skrev:Ok, hittade det. Så man kan inte bli wipad om man har en claimad fortification på bordet?
Det bygger för rätt roliga listor med podnids
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Hah, jovars. Har inte fått podspam att funka med den senaste codexen, podsen är för dyra i points och synapsbehovet ställer till det. Går ändå inte att köra på Fantasia Fanatic heller den här gången, pga max 3-restriktionen (som är jättekonstig).