Jo, alla fordon är Relentless. Så argumentet att det skulle gå att skjuta fritt från ett Gargantuan Creature för att de är Relentless håller inte riktigt.
Jag håller med om att det helt enkelt bör räknas som att passagerarna har rört på sig.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Ligger inte regeln att skjuta ut ur en transport under vehicle? Om så är fallet får man inte skjuta ur en monsterous transport enligt IAn som las upp.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Hantera den som en vanlig transport. Gå 6" och skjut som vanligt (räknas som man rört sig) eller låt besten dundra på 12" och skjut snapshots. Har svårt att tänka att det är smidigare att rida på en skenande Squiggoth än att åka en battlewaggon. Det finns inga regler som säger att transporter med relentless överför det till passagerare.
För orkernas del spelar det ingen roll. Det är lika kul att skjuta, de träffar nästan lika bra och det är kul när det går fort. Och skulle någon galen mek ta med sig ett heavy weapon (dvs en SAG) så tror jag inte det skulle sluta lyckligt för någon.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
Jo, alla fordon är Relentless. Så argumentet att det skulle gå att skjuta fritt från ett Gargantuan Creature för att de är Relentless håller inte riktigt.
Jag håller med om att det helt enkelt bör räknas som att passagerarna har rört på sig.
Japp du har rätt, alla fordon har relentless, jag kollade inte upp vanliga fordon.
Frågan är väl vad en gargantuan creature räknas som när det gäller transport. T.ex så har ju chariots en regel att man räknas som stationary när passageraren skjuter från den även om den rört sig.
Något oklart regelläge
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Japp du har rätt, alla fordon har relentless, jag kollade inte upp vanliga fordon.
Frågan är väl vad en gargantuan creature räknas som när det gäller transport. T.ex så har ju chariots en regel att man räknas som stationary när passageraren skjuter från den även om den rört sig.
Något oklart regelläge
Fast en chariots passagerare är inte en vanlig passagerare då dem är länkade till varandra.
Tack för svar, och jepp känns vettigt att köra snapshots om de rör sig mer än 6". Samma sak (typ) som att lootas inuti Stompan snapshottar när dundrar fram.