Pnned

Regelfrågor och förslag på husregler
Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Pnned

Inlägg av Jocke Rapp »

Som sagt finns det nog ingen enhet som kan påverkas. Artilleri får go to ground, de får bara inget extra cover av det (s.55) så de kan bli pinned. Bikes som turbo-boostar kan inte go to ground och där står det specifikt att de inte heller kan bli pinned (s.76).

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Pnned

Inlägg av Nefrums »

nu när jag tittar i regelboken så ser jag att bikes (och även arteleri) kan go to ground.. hade för mig att de inte kunde det. Det är bara när de har turbo boostat som de inte kan go to ground.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Pnned

Inlägg av Delirium »

Egge har rätt.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Pnned

Inlägg av kelaino »

Jag instämmer också med egge
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Pnned

Inlägg av Nefrums »

egge skrev:Artilleri kan vara lite svårare. De får ingen cover när de gör en go to ground och jag anser att den regeln gäller oavsett om det kommer från pinning eller är frivillig.
det är bara kanonerna som inte får bättre cover saves, deras crew får bonusen av go to ground.


Jag håller inte med om att pinning och go to grond är olika saker. Pinning har en effect i 5th. Det tvingar en att göra go to ground.
Men det är nog rätt att det inte finns några enheter som inte kan gå to ground som inte är imuna mot pinning..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Izin
Inlägg: 416
Blev medlem: 09 okt 2008, 10:31

Re: Pnned

Inlägg av Izin »

I would go for egges tolkning.
17,83

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Pnned

Inlägg av HeadWar »

http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... t_2008.pdf
'pinned' is simply a short way of saying 'gone to ground by failing a pinning test'.

Regelboken, s51.
monstrous creatures cannot go to ground, voluntarily or otherwise.

Sen är det väl som sagt tveksamt om det finns några monstrous creatures som inte är Fearless, men skulle det finnas så skulle de ändå vara immuna mot pinning.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Pnned

Inlägg av speedfreek »

Karamazov!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Pnned

Inlägg av HeadWar »

Hehe. Grattis.

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Pnned

Inlägg av XecrNist »

En Squiggoth är inte fearless, och den är ett monstrous creature, dom har antagligen bara missat det i reglerna

Skriv svar