ja se där!LillePer skrev:Viktigt på 2an är ju att han är autarch och får därför del av exarch powern. En farseer får det t.ex. inte. står på s21, jävligt luddigt ställe...
Jo, jag hade inte tänkt använda ögat mot vehicles bara för att det är roligt. Hans spjut e ju lite bättre. Men häromdagen råkade det vara en landspeeder i närheten när Yriel gjorde sin grej. men diskussionen var ju då om det var halv styrka eller hel styrka. Jag gissade på full styrka. Mest för att jag var ganska säker på att det stod "alla models touched by the template suffers a S6 AP3 hit" men det verkar ju som det råder lite delade meningar på just den punkten.
eller är du säker Snot?
med risk för att verka dum, alltså om yriel lägger sitt öga på en enhet som har en IC med sig så slår man träffen och save på IC separat. Sedan slår jag lika många woundsslag som det var modeller i enheten under templaten. Efter eventuella save, tar motståndaren bort så många wounds som krävs på de modeller han helst vill bli av med.
Fast det står explicit att Yriel själv inte påverkas.Ancalagon skrev:Tycker det är rätt entydigt det där. Det står "all models under" dvs är det en yriel där så är ju han en modell även om han är med en enhet?