Nemesis great sword

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Nemesis great sword

Inlägg av speedfreek »

Hammaren ger den fantastiska fördelen gentemot nävarna att motståndare som överlever blir stunned om de är bilar och slår sist om de är gubbar.
Plus att du tappar en attack.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

speedfreek skrev:Hammaren ger den fantastiska fördelen gentemot nävarna att motståndare som överlever blir stunned shaken om de är bilar och slår sist om de är gubbar.

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

speedfreek skrev:Hammaren ger den fantastiska fördelen gentemot nävarna att motståndare som överlever blir stunned om de är bilar och slår sist om de är gubbar.
Är det någon som någonsin skulle betala 10pts för den "fördelen"? Speciellt som att det bara är multi-wound/EW-modeller som överlever ett slag mot honom.
Om däremot hammaren är det enda sättet att få S10 så blir det däremot ett val som är värt att fundera över.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Halvar

Inlägg av Halvar »

Seregon skrev:Är det någon som någonsin skulle betala 10pts för den "fördelen"? Speciellt som att det bara är multi-wound/EW-modeller som överlever ett slag mot honom.
Om däremot hammaren är det enda sättet att få S10 så blir det däremot ett val som är värt att fundera över.
finns många saker som inte är värda poängen, eller ens gratisuppgraderingar. jag skulle t.ex. inte köpa diresword till en S3 gubbe, kostar också 10 poäng. och som jag nämnt tidigare: toxin sacs på en carnifex. har inte stormraven en gratis multimelta (ok, utbytes mot nånting sämre så inte helt gratis)? varför då välja det andra valet?
finns mycket som är sämre och annat som är bättre än olika saker.
Ja' än't bittä'!

Arioch

Inlägg av Arioch »

Ah han är ett MC det förklarar stormraven problemet. Tackar
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Det står dock ingenstans i reglerna att man inte kan ha mer än en unit type.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Emanuel

Inlägg av Emanuel »

Intressant att ingen har postat efter att faqér speltest mm har gjorts.
Så mycket sagt i onödan ;)

Vad är den vedertagna åsikten nu?

4 str 6 med fistar enligt faq.

Svärd/hammare ger 3 enligt grundreglerna eller? Med resp bonusar.

Som lite novis på reglerna vill jag bara höra så att jag inte missat nån grej att mc kan få bonus attack för olika vapen eller dylligt (de kan ju skjuta 2 vapen tex).
Allt som kan döda en Grey Knight måste vara brutet.

Skriv svar