Hammaren ger den fantastiska fördelen gentemot nävarna att motståndare som överlever blir stunned om de är bilar och slår sist om de är gubbar.
Plus att du tappar en attack.
Nemesis great sword
- speedfreek
Re: Nemesis great sword
speedfreek skrev:Hammaren ger den fantastiska fördelen gentemot nävarna att motståndare som överlever blir stunned shaken om de är bilar och slår sist om de är gubbar.
Är det någon som någonsin skulle betala 10pts för den "fördelen"? Speciellt som att det bara är multi-wound/EW-modeller som överlever ett slag mot honom.speedfreek skrev:Hammaren ger den fantastiska fördelen gentemot nävarna att motståndare som överlever blir stunned om de är bilar och slår sist om de är gubbar.
Om däremot hammaren är det enda sättet att få S10 så blir det däremot ett val som är värt att fundera över.
finns många saker som inte är värda poängen, eller ens gratisuppgraderingar. jag skulle t.ex. inte köpa diresword till en S3 gubbe, kostar också 10 poäng. och som jag nämnt tidigare: toxin sacs på en carnifex. har inte stormraven en gratis multimelta (ok, utbytes mot nånting sämre så inte helt gratis)? varför då välja det andra valet?Seregon skrev:Är det någon som någonsin skulle betala 10pts för den "fördelen"? Speciellt som att det bara är multi-wound/EW-modeller som överlever ett slag mot honom.
Om däremot hammaren är det enda sättet att få S10 så blir det däremot ett val som är värt att fundera över.
finns mycket som är sämre och annat som är bättre än olika saker.
Ja' än't bittä'!
Ah han är ett MC det förklarar stormraven problemet. Tackar
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
Det står dock ingenstans i reglerna att man inte kan ha mer än en unit type.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Intressant att ingen har postat efter att faqér speltest mm har gjorts.
Så mycket sagt i onödan
Vad är den vedertagna åsikten nu?
4 str 6 med fistar enligt faq.
Svärd/hammare ger 3 enligt grundreglerna eller? Med resp bonusar.
Som lite novis på reglerna vill jag bara höra så att jag inte missat nån grej att mc kan få bonus attack för olika vapen eller dylligt (de kan ju skjuta 2 vapen tex).
Så mycket sagt i onödan
Vad är den vedertagna åsikten nu?
4 str 6 med fistar enligt faq.
Svärd/hammare ger 3 enligt grundreglerna eller? Med resp bonusar.
Som lite novis på reglerna vill jag bara höra så att jag inte missat nån grej att mc kan få bonus attack för olika vapen eller dylligt (de kan ju skjuta 2 vapen tex).
Allt som kan döda en Grey Knight måste vara brutet.