Imperial Guard FAQ

Regelfrågor och förslag på husregler
ZimmeZitron

Imperial Guard FAQ

Inlägg av ZimmeZitron »

Tänkte bara göra de som inte vet uppmärksamma på att det kommit en IG-FAQ. Det står bland annat lite om Vendettor/Valkyrior och inducted IG. Länk:

http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... d_2009.pdf
"When a player is the best in his position in the world and doesn’t play for Real Madrid, you have to consider it a waste."

- Sergio Ramos

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Imperial Guard FAQ

Inlägg av HeadWar »

Uj. De redde faktiskt ut några konstigheter som finns på riktigt.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Synd bara att valkyries inte fick ännu tydligare regler.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Den var ju faktiskt bra.

Sen så skulle man ju velat höra om de tycker att man får vara under en valkyria eller ej.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Booogeyman

Inlägg av Booogeyman »

imp skrev:Den var ju faktiskt bra.

Sen så skulle man ju velat höra om de tycker att man får vara under en valkyria eller ej.
Hur kommer man annars i baskontakt?
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Man behöver inte komma i bas, bara i hull. Men jag tycker att faqn tydligt pekar åt att det är basen man ska räkna för movment/charges medans skyttet går mot/från hull.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

den var facktiskt ganska bra.. de ändrar vissa regler, och gör att man kan disenbarka framför valcyrians bas.

Huruvida man kan vara under vingarna valcyrian eller inte är inte otydligt för engelsmän eller nån annan som är tillräckligt bra på engelska för att förstå vad "on top off" betyder... Vad som sen händer med de som står under när den förstörs är en annan fråga som borde tagits upp.

Jag hade aldrig tänk på att om en company comader lägger en order på sin egen squad så får han inte lägga flera sen.. påverkar i vilken ordning man måste lägga order..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

bra att man inte får en kumulativ bonus för t ex två master of the fleet, sjukt optat mot demoner :x

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

XecrNist skrev:bra att man inte får en kumulativ bonus för t ex två master of the fleet, sjukt optat mot demoner :x
Undra om de var så de menade när de skrev codexen eller om de ändrat sig i efterhand.. För faqn går direkt mot hur det funkar enligt codex...
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

ja antagligen, egentligen borde det inte ens kunna påverka demoner om man tar det enligt fluffen eftersom dom inte landar på planeten med skepp, men dom har väl någon inquisitor som hjälper till istället eller nåt

Skriv svar