Necron frågor

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Necron frågor

Inlägg av DHettNeck »

Eller så tolkar man det precis tvärt om. Inget fordon blir specifikt träffat alltså kan inget av dom få minus. Jag tycker inte att det skall vara så, men det är lika rimligt som att alla skulle få minus.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Malleus

Inlägg av Malleus »

ännu en fråga om Entropic Strike.
Armour save i detta fallet är?
ex. om man skjuter ett demonmonster och han missar sitt save, förlorar han sitt invo save då?
saves från wargear, Iron halo, spidermus osv?

Jag gissar på att man endast förlorar det savet som står i dess profil (vanligtvis deras "vanliga" armour save, förutom i fallet med demoner och C'tan (kanske nån mer?) som har invo saves som standard... kan det stämma?

Just nu känns det mest intressant mot MCs med sina 3+ saves.. C'tan med sunkigt 4++, kanske även mot killar som mephiston, 1/6 chans att han tappar sitt save är ju inte skit ändå va?

(har inte boken på jobbet så gissar en del =)

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

invosave är aldrig samma som armour save i speltermer, de kan vara samma som i 3+ och 3++.

Ctan med bara invo har - i armoursave redan så han påverkas inte.

Kort sagt är det bra mot folk med lite lagom kasst save och många wounds.

Malleus

Inlägg av Malleus »

Så Tyranids drog kortaste strået som vanligt då m.a.o.
:lol:

Användarvisningsbild
Klus

Inlägg av Klus »

Malleus skrev:Så Tyranids drog kortaste strået som vanligt då m.a.o.
Men dom har inte heller några bilar så förmodligen är nidsen det lag scarabs är minst värda mot.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Malleus

Inlägg av Malleus »

Klus skrev:
Malleus skrev:Så Tyranids drog kortaste strået som vanligt då m.a.o.
Men dom har inte heller några bilar så förmodligen är nidsen det lag scarabs är minst värda mot.
Pratar inte om scarabs, det finns annat som har Entropic strike, ex. Harp of discord som har unlimited range och S6 =)

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Lite lustigt fluff-vis blir det med ex Terminator armour som har både vanligt och inv save. Om scarabs så att säga smält bort rustningen, funkar deras inv save fortfarande? Rent regelmässigt antar jag att svaret är ja,så körde vi på turneringen iaf. Fluffmässigt, tja sköldgeneratorn kanske sitter i kallingarna eller nåt...

Halvar

Inlägg av Halvar »

förlåt för trådnekrofilin.
satt och sneglade i necronFAQn och kom till frågan om entropic strike och skvadroner. hur blir det om man möter en skvadron på tre fordon och lyckas få in en ensam entropic strike. säg att et händer flera gånger, bara för skojs skull. när man sedan slår för penetrationsförmåga, slår man mot majoritets-AV (och som vid skada mot vanliga infanterister den högsta tuffheten vid lika antal modeller?) då eller allokeras träffarna innan? kan man liksom smyga bort sina entropic strikes från icke-scarabs på ett ensamt fordon i skvadronen tills det har AV1?
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

svar ja, dock finns det inga regler för skvadroner med olika AV-värden i närstrid, men jag tror alla spelar på majority eller högsta om det inte finns någon majority.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Zurken skrev:svar ja, dock finns det inga regler för skvadroner med olika AV-värden i närstrid, men jag tror alla spelar på majority eller högsta om det inte finns någon majority.
Detta (eller i alla fall ett förtydligande) kommer med i nästa SVFAQ.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar