TL blast

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Excessus

Re: TL blast

Inlägg av Excessus »

Ancalagon skrev:#1 förklarar att ett vapen ger re-roll to hit, #2 förklarar hur just Blasts fungerar när de har re-roll.

#3 har inget med saken att göra då det berör separat helt annan regel, dvs deep strike, som inte har nåt med TL eller blast att göra.
#1 Förklarar att ett blast vapen ger re-roll to hit, står ingen om att slå om avståndet...#3 har inget med re-rolls att göra men med hur man slår själva scatter dicen, dvs först scatter sedan avstånd, dvs att "slå om hit" kan tolkas som att enbart slå om scatter tärningen då det är den som har "hit" på sig...

#2 Förklarar liksom #1 vad som händer när en blast är twin linked, men med ett helt annat språkbruk...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Gibber
Kontakt:

Inlägg av Gibber »

Med din logik får man inte slå om någon tärning på "vanliga" vapen med twin linked, eftersom de inte har någon "hit" symbol på sig.
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Gibber skrev:Med din logik får man inte slå om någon tärning på "vanliga" vapen med twin linked, eftersom de inte har någon "hit" symbol på sig.
Nu tog du nog miste, med vanliga vapen slår man ju för att träffa på ett normalt sätt med en D6. Jag beskriver inte de situationerna på något sätt i min post.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Hur man än ser på det så har DS inget med TL-blasts att göra.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

DHettNeck skrev:Hur man än ser på det så har DS inget med TL-blasts att göra.
Nej men min post var ett svar på zukens post som inte var korrekt.

Ibland är en "hit dice" 1 hit dice + 2d6 och ibland bara 1 hit dice

Skriv svar