chaos dreadnought
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: chaos dreadnought
Say what??? Betyder detta att vi nu kommer slippa rageande death company (inf) för att dom bara vänder rumpan mot oss?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Tror jag inte om det inte kommer en FAQ riktad till dem, men det här va nog det dummaste jag hört på länge!
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
- The Gretchin
Varför, du kan ju bara skjuta på saker som du ser???
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
Som Headwar postade tidigare i tråden, nej. För infanteri blockar inte vänliga modeller i samma squad line of sight, dvs man ser igenom sitt eget bakhuvud med sina ögon för en 360 graders LoS. Skilda LoS-regler för fordon/inf.DHettNeck skrev:Say what??? Betyder detta att vi nu kommer slippa rageande death company (inf) för att dom bara vänder rumpan mot oss?
Ger mig fan på att nån idiot nånstans säkert kommer att argumentara för att: -näj du ser inte mina göbbar så du får inte vända på dig och skjuta dom...
Sandfylld Magväska!
Sandfylld Magväska!
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
Jo visst men du får ju vända dig om för att skjuta. Nu slipper Dreaden det för att du inte vill. Låter ju som en helt "crazed" Dread... or not. Skitregel som öppnar för regelvrängande på fler fronter.RobinF skrev:Som Headwar postade tidigare i tråden, nej. För infanteri blockar inte vänliga modeller i samma squad line of sight, dvs man ser igenom sitt eget bakhuvud med sina ögon för en 360 graders LoS. Skilda LoS-regler för fordon/inf.DHettNeck skrev:Say what??? Betyder detta att vi nu kommer slippa rageande death company (inf) för att dom bara vänder rumpan mot oss?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Jag undrar om inte GW gjorde detta för att balansera upp dreaden lite... och balansera ner Lash (motiverat) och warptime (omotiverat), då svaren känns svårmotiverade regelmässigt. Dumt att inte skriva det under amendments istället och ta ett halvt minuspoäng i prestigen tillsammans med ett helt pluspoäng. Jag tycker att dessa bör ses som specialfall och inte prejudikat.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Denna fråga kommer garanterat att dyka upp igen ang. DC Dreads rage...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.