Terminator ICs och Sweeping Advances
Terminator ICs och Sweeping Advances
Om en IC med Terminator Armour har joinat en "vanlig" enhet, och denna kombinerade enhet vinner en närstrid, kan de då springa ner sina fiender, eller kommer Termosens ingen-sweeping-advance att hindra det? (Omvänt ger samma "problem", en vanlig IC som joinat en Terminator-enhet.)
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Terminator ICs och Sweeping Advances
Jag skulle säga att man inte får eftersom dom tillsammans bara skulle slå ett sweepslag (vilket hindras av karaktären).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Hmm. Bra poäng, det synkar ganska bra med att om så bara en gubbe i en enhet "sitter fast" mot en enhet som inte flyr så får inte resten av enheten försöka springa ner flyende fiender.
Någon som har någon annan åsikt?
Någon som har någon annan åsikt?
jag tycker att det är tämligen klart att enheten inte får swepa, då hela enheten "moves at the speed of the slowest model2
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
-
Simon Talltorp
jag ser inte heller att det skulle vara något konstigt, slowest model. det är ju dessutom definierat väldigt tydligt när ICs går in i squaden igen under närstriden.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....
"Slowest model" gäller iofs för förflyttning, vilket det här inte är, mer än en virtuell sådan, men i brist på regler så får analogier fungera. 
För övrigt behöver det inte ens vara en IC för att problemet skall uppstå, kan inte t ex SW ha upgrade characters med Terminator Armour?
För övrigt behöver det inte ens vara en IC för att problemet skall uppstå, kan inte t ex SW ha upgrade characters med Terminator Armour?