Named characters på turneringar?

Regelfrågor och förslag på husregler

Ska Named Characters tillåtas på turneringar?

Ja! De tillför spelet betydligt mer än de förstör balansen.
66
73%
Nja... Förbjud de mest brutna men tillåt dem generellt.
12
13%
Nje... Tillåt enbart de som måste tas för att kunna spela en annars legal armé (typ Belial för Deathwing)
9
10%
Nej! De förstör balansen betydligt mer än vad de tillför spelet
4
4%

Antal röster: 91

Användarvisningsbild
Röde

Re: Named characters på turneringar?

Inlägg av Röde »

imp skrev:Nu finns det ju en rejäl majoritet för ett av alternativen. Så är det inte i IA frågan, därför känner inte jag nåfot direkt behov av att diskutera detta, då de flesta ändå verkar vara överens.
Fast i IA-fallet känns det lite som att många röstar efter "hörsägen". -Jag vet egentligen inget om IA men det verkar läskigt, så det förbjuder vi... Lite åt det hållet...

Jag håller för övrigt med om att vissa Named Characters har långt större påverkan på spelet än ex. både 1 eller 4 Multi Melta Razorbacks har. Ta Ghazkull, Eldrad eller Mephiston som exempel.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Det håller jag med om, men banna verkar ju inte vara ett alternativ, så det blir ju att fortsätta att justera kompen för dem.
En bild säger mer än 1000 kaniner

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

Tycker inte heller banna dem skulle vara kul. De ger ju lite flavour på armen.
Däremot ska de kompjusteras bättre. Jag har inte koll på några egentligen, spelar mest orker, där tycker jag ghaz är för snällt kompad. Han ska ha mera minus.
Sen övriga named characters har jag noll koll på, men finns nog fler som är för snällt kompade.

Skriv svar