Regelfrågor och SWEFAQs storlek

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Regelfrågor och SWEFAQs storlek

Inlägg av DHettNeck »

Två olika SWFAQs skulle vara ytterst olyckligt och rörigt. Skriv häldre ihop några sidor och kolla om SWFAQ gänget kan infoga dom, eller iaf merparten av frågorna.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Regelfrågor och SWEFAQs storlek

Inlägg av Snot »

Och om dom säger nej har jag arbetat väldigt länge för ingenting, jag ser hellre att dom öppet säger att dom tänkt utöka den innan jag lyfter ett finger.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Argos
Inlägg: 1337
Blev medlem: 09 okt 2008, 07:55

Re: Regelfrågor och SWEFAQs storlek

Inlägg av Argos »

Vi skall ta upp frågan om FAQ:ens storlek på vårt forum.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Regelfrågor och SWEFAQs storlek

Inlägg av HeadWar »

DHettNeck skrev:Två olika SWFAQs skulle vara ytterst olyckligt och rörigt. Skriv häldre ihop några sidor och kolla om SWFAQ gänget kan infoga dom, eller iaf merparten av frågorna.
Snots version skulle ju iofs inte vara en FAQ, utan snarare en RAQ. (Rarely Asked Questions.) ;)

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Regelfrågor och SWEFAQs storlek

Inlägg av Snot »

HeadWar skrev:
DHettNeck skrev:Två olika SWFAQs skulle vara ytterst olyckligt och rörigt. Skriv häldre ihop några sidor och kolla om SWFAQ gänget kan infoga dom, eller iaf merparten av frågorna.
Snots version skulle ju iofs inte vara en FAQ, utan snarare en RAQ. (Rarely Asked Questions.) ;)
Typ som GW's FAQ's då :) Betvivlar att hälften av dom frågorna kommit upp under någon turnering.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Regelfrågor och SWEFAQs storlek

Inlägg av Silversixx »

Snot skrev:
Argos skrev:Vi utökar FAQ:en lite vid varje släpp ;)
Jag personligen kan ha hela dagen förstörd av att få ett domslut tvärtemot vad man planerat för i 5 rundor, för att det funkade så på förra turneringen.
Jag tror du behöver en ny hobby...

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Regelfrågor och SWEFAQs storlek

Inlägg av paintner »

folk verkar ha hakat upp sig på SWEFAQ och RULEFAQ ...

SWEFAQ behöver ju inte utökas om det nu är så att SWEFAQ folket känner att de inte vill/kan/orkar/behövs eller vad som.

men uppenbarligen anser ju vissa att en regelfaq kan vara behövlig så. gör det i ett enskilt dokument och sluta tänka på det som ett tungt SWEFAQ pålägg i sidantal. två dokument = ett tunt och ett tjockare. ett med det som är absolut nödvändigt och ett för förtydliganden.
- black templars @ time of ending -

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Regelfrågor och SWEFAQs storlek

Inlägg av Johannesson »

Kan vi vara överens om att hela denna tråden är irrelevant nu i och med GWs nya regelboks FAQ ?
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Regelfrågor och SWEFAQs storlek

Inlägg av Snot »

Den är väl mer relevant nu, när SWEFAQ nästan är tom på egna frågor.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Skriv svar