Regelfrågor och SWEFAQs storlek
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Regelfrågor och SWEFAQs storlek
Två olika SWFAQs skulle vara ytterst olyckligt och rörigt. Skriv häldre ihop några sidor och kolla om SWFAQ gänget kan infoga dom, eller iaf merparten av frågorna.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Regelfrågor och SWEFAQs storlek
Och om dom säger nej har jag arbetat väldigt länge för ingenting, jag ser hellre att dom öppet säger att dom tänkt utöka den innan jag lyfter ett finger.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Re: Regelfrågor och SWEFAQs storlek
Vi skall ta upp frågan om FAQ:ens storlek på vårt forum.
Re: Regelfrågor och SWEFAQs storlek
Snots version skulle ju iofs inte vara en FAQ, utan snarare en RAQ. (Rarely Asked Questions.)DHettNeck skrev:Två olika SWFAQs skulle vara ytterst olyckligt och rörigt. Skriv häldre ihop några sidor och kolla om SWFAQ gänget kan infoga dom, eller iaf merparten av frågorna.
Re: Regelfrågor och SWEFAQs storlek
Typ som GW's FAQ's dåHeadWar skrev:Snots version skulle ju iofs inte vara en FAQ, utan snarare en RAQ. (Rarely Asked Questions.)DHettNeck skrev:Två olika SWFAQs skulle vara ytterst olyckligt och rörigt. Skriv häldre ihop några sidor och kolla om SWFAQ gänget kan infoga dom, eller iaf merparten av frågorna.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
-
Silversixx
- Inlägg: 1153
- Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14
Re: Regelfrågor och SWEFAQs storlek
Jag tror du behöver en ny hobby...Snot skrev:Jag personligen kan ha hela dagen förstörd av att få ett domslut tvärtemot vad man planerat för i 5 rundor, för att det funkade så på förra turneringen.Argos skrev:Vi utökar FAQ:en lite vid varje släpp
Re: Regelfrågor och SWEFAQs storlek
folk verkar ha hakat upp sig på SWEFAQ och RULEFAQ ...
SWEFAQ behöver ju inte utökas om det nu är så att SWEFAQ folket känner att de inte vill/kan/orkar/behövs eller vad som.
men uppenbarligen anser ju vissa att en regelfaq kan vara behövlig så. gör det i ett enskilt dokument och sluta tänka på det som ett tungt SWEFAQ pålägg i sidantal. två dokument = ett tunt och ett tjockare. ett med det som är absolut nödvändigt och ett för förtydliganden.
SWEFAQ behöver ju inte utökas om det nu är så att SWEFAQ folket känner att de inte vill/kan/orkar/behövs eller vad som.
men uppenbarligen anser ju vissa att en regelfaq kan vara behövlig så. gör det i ett enskilt dokument och sluta tänka på det som ett tungt SWEFAQ pålägg i sidantal. två dokument = ett tunt och ett tjockare. ett med det som är absolut nödvändigt och ett för förtydliganden.
- black templars @ time of ending -
-
Johannesson
- Inlägg: 669
- Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
- Ort: Helsingborg
Re: Regelfrågor och SWEFAQs storlek
Kan vi vara överens om att hela denna tråden är irrelevant nu i och med GWs nya regelboks FAQ ?
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Re: Regelfrågor och SWEFAQs storlek
Den är väl mer relevant nu, när SWEFAQ nästan är tom på egna frågor.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.