Jag håller inte alls med om att han är så himla prisvärd för 180 poäng -han är ju inte immun mot instakills. Inte tycker jag heller att bikesen är så fantastiska, speciellt inte när dom möter hårda listor. En st8 pfist vevar ju upp bikes precis lika enkelt som vanliga tacticals. Bikes är helt ok, men inte speciellt mycket bättre än så.Bengtsson den yngre skrev:captain, bike, stormshield, relicblade. Sjukt prisvärd då du kan ta inte helt oprisvärda bikes som troops. (Jag hatar mig själv för att jag uppmärksammat dem som mot all förmodan missat snubben om hans existens)
Marine codexen
-
Gonka Koff
Re: Marine codexen
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Tycker inte han är det minsta prisvärld... tre s6 attacker.. 180p.. den är kanske det bästa man kan göra med en captain.Bengtsson den yngre skrev:captain, bike, stormshield, relicblade. Sjukt prisvärd då du kan ta inte helt oprisvärda bikes som troops. (Jag hatar mig själv för att jag uppmärksammat dem som mot all förmodan missat snubben om hans existens)
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- speedfreek
Jämför det med en Librarian med Might of the Ancients...
-
Gonka Koff
Ja?speedfreek skrev:Jämför det med en Librarian med Might of the Ancients...
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
-
Silversixx
Eller en librarian på biken med telläpårrt of djoom med sin tuffa laserkanon.
Det är bra.
Och tufft!
Det är bra.
Och tufft!
-
Bengtsson den yngre
Jo men med T5, 3+ invo och massor i move är det också typ det enda han är rädd för. Stora bikeenheter är väl kanske inte ett självklart val i en kompfri miljö (även om jag inte håller med om att de inte är mer än ok). I mellanmjölkslandet falukorv med kompade turneringar tror jag dock att tre tacticals+bikes är en grymt stabil grund att sedan bygga utifrån. Bortsett från eventuella specialkaraktärer som jag inte har hunnit få någon erfarenhet så tror jag att bike-captain med stormshield är det självklara no-brainervalet för alla LBMarméer.Gonka Koff skrev: Jag håller inte alls med om att han är så himla prisvärd för 180 poäng -han är ju inte immun mot instakills. Inte tycker jag heller att bikesen är så fantastiska, speciellt inte när dom möter hårda listor. En st8 pfist vevar ju upp bikes precis lika enkelt som vanliga tacticals. Bikes är helt ok, men inte speciellt mycket bättre än så.
Nej point for point kanske han inte står sig så väl mot val i andra listor, men sett utifrån de andra valen i marines HQ-sektion så tycker jag att han är bra prisvärd. Visst han är ingen Avatar eller Warboss som gör mongonobs till troops men väl värd, framförallt då kompminuset blir bra mycket mindre.Nefrums skrev: Tycker inte han är det minsta prisvärld... tre s6 attacker.. 180p.. den är kanske det bästa man kan göra med en captain.
tre s6 attacker tycker jag inte heller är särskilt shabby när man i princip får välja med vem och var man skall slåss, men det kanske är för att jag är för mycket kvar i 4th
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)