Terminatorbaser

Regelfrågor och förslag på husregler
cerastes

Terminatorbaser

Inlägg av cerastes »

Har en hög med gamla terminators och jag undrar vad jag kan använda för baser till dem?
I regelboken står det att de måste använda samma baser de kom med men då ser det ju kasst ut när de står bredvid mina nya terminators med 40mm-baser.

Vad är accepterat på turneringar i Sverige?

Användarvisningsbild
LillePer

Re: Terminatorbaser

Inlägg av LillePer »

40mm och ingenting annat skulle jag väl säga.

paintner

Inlägg av paintner »

som PerS sa så är de väl 40mm som gäller. men vill minnas att folk faktiskt ha gamla termobaser just till gamla termosar för det är lagligt iom reglen 'use the base they came with' ... så ...
- black templars @ time of ending -

Yautja

Inlägg av Yautja »

25mm baser till gamla terminators

40mm baser till nya
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

40mm till alla terminators, allt annat är bara trams.

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Gammalt är bäst.. Äsch men med nuvarande regler är det ju faktiskt tänkt att de ska ha de större baserna så något annat är bara konstigt.

Spelade faktiskt ett friendly game här om veckan med en vän som hade ett gäng gamla termisar med små baser. Det visade sig fruktansvärt bra då han lyckades sprida sig bra för min demolisher och sen smita i mellan en tight passage och assaulta mina viktiga klena enheter..

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

mindtrix skrev:Gammalt är bäst.. Äsch men med nuvarande regler är det ju faktiskt tänkt att de ska ha de större baserna så något annat är bara konstigt.

Spelade faktiskt ett friendly game här om veckan med en vän som hade ett gäng gamla termisar med små baser. Det visade sig fruktansvärt bra då han lyckades sprida sig bra för min demolisher och sen smita i mellan en tight passage och assaulta mina viktiga klena enheter..
På vilket sätt skulle det vara jobbigare att stå två tum ifrån alla gubbar om du har 40mm eller 22mm?

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Haha, nä jag vet. Jag var inte helt hm, klar i huvudet igår.

Men sen kom jag ihåg varför, det var faktiskt ett läge då det var riktigt trångt mellan två ruiner. Som en tratt, V-format med en liten öppning i ena änden och en stor i andra.
Så han kunde ha dem mer utspridda tack vare små baser, annars hade dom klumpat ihop sig helt eller fått gå på en lång rad.

Skriv svar