Arriving from deepstrike

Regelfrågor och förslag på husregler
Bronson

Re: Arriving from deepstrike

Inlägg av Bronson »

Nefrums skrev:Om en pod landar i teräng eller liknnde tar den dangeros test. Gubbarna i gör en disenbark och inte en deepstrike. Om de disenbarkar i dangerros teräng så tar de dargeros test, precis som de hade gåt in i terrängen, men inte om de disenbarkar i teräng som bara är dificult.
Hade jag tänkt efter lite före så hade jag kommit på det själv, givetvis behandlar infanteri dangerous som dangerous vid en disembark, oavsett hur dom kommit dit. Tackar för svaret! :)
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Arioch

Inlägg av Arioch »

Så om en speeder får skjuta ett vapen, får en LR skjuta 2 ett vanligt och ett machine spirit?
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Bronson

Inlägg av Bronson »

Arioch skrev:Hur långt rör man sig när man deepstrikar mindre än 12" eller mer? Har för mig att det är mer än 12" eller? Undrar mest med tanke på en deppande BA LR hur många vapen får han skjuta 1 eller 2 main? För defensive får han vällan skjuta allt?
Ja den bör få skjuta 1 main och ett för machine spirit. Jag har dålig koll på defensive weapons men jag gissar på att man kan skjuta alla
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Arioch

Inlägg av Arioch »

Coool! Så det kanske finns nån anledning att Deepa sin raiders ;)
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

deepande bilar räknas som de kört i crusing speed. dvs fast bilar får skjuta ett vapen + defensive och icke fast billar får inte skjuta.

En deepande landraider får altså bara skjuta med sin machine spitit och får inte skjuta defensive.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

to slow

men det fungerar alldeles utmärkt att deepa landraiders, jag gjorde det i 2 matcher på etc mot impguard.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Arioch skrev:Hur långt rör man sig när man deepstrikar mindre än 12" eller mer? Har för mig att det är mer än 12" eller? Undrar mest med tanke på en deppande BA LR hur många vapen får han skjuta 1 eller 2 main? För defensive får han vällan skjuta allt?
Du rör dig i Crusing Speed, d.v.s. 6"-12".
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar