Regelfrågor 8th ed

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Röde »

Ismeno skrev:
DHettNeck skrev:
Bengt skrev:Om man spelar med advanced terräng och en enhet infanteri står på andra våningen i en Ruin, kan tex en Dreadnought chargea dem? Vehicles utan Fly får bara avsluta sin förflyttning på bottenplanet i advanced ruins och den har en bas så man ska mätta från bas till bas enligt tools of war. Så den verkar inte kunna komma inom 1" från dem, eller har jag missat något?
Du kan inte bli chattar då nej.
Man kan bara bli chattar om månen står i linje med Uranus.
Där solen aldrig lyser...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Youndi »

Ny FAQ svarar på frågor jag haft och som i några fall kom upp i helgen därför klargör jag:
- Disgustingly resilient FÅR användas mot mortal wounds.
- Rhinos får advanca och röka!
- Nya modeller som läggs till en enhet (exempelvis poxwalkers) placeras var som helst inom coherency med en modell som fanns när turnen började.

En sak som inte FAQ svarade på men som jag fick svar på via Facebook.
Lord of Contagion kostar 20 poäng mer än Typhus is as intended! (Den modellen kan alltså lämpligast användas till kaffeved)

Användarvisningsbild
Bengt
Inlägg: 479
Blev medlem: 10 mar 2009, 18:46
Ort: Ronneby

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Bengt »

Lite tråkigt att de inte fixat några av de uppenbart felaktiga poängen. Nya GW? Yeah right.

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Ancalagon »

Bengt skrev:Lite tråkigt att de inte fixat några av de uppenbart felaktiga poängen. Nya GW? Yeah right.
Det gör de snudd på aldrig i FAQerna. Det kommer de göra i Chapter Approved sen och ta alla på ett bräde :) Många kommer säkert få nya poängkostnader i samband med deras riktiga codex också.

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Flygmaskin »

Nu har jag inte regelboken här på jobbet, men är inte detta med undermannade enheter total bullshit? Känns svintråkigt att möta en handfull singel grots för att motståndaren vill ha en batallion.
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av LillePer »

Jo det verkar helt knas. Det gör också att man kan ta x singel modeller för att fylla FOC och sen ta lika många transporter, typ Razorbacks eller serpents osv.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av NilssonHarHund »

Man får bara ha en under strength unit per enhetstyp. Det är förmodligen definierat för att man ska kunna spela med alla modeller man äger (tänk kids med en tactical, en terminator och tre scouts målade i olika färger), men också för att vara legalt om du glömt en figur hemma eller så. Går helt klart att hitta abuse ändå men det torde vara enkelt för TO att hitta uppenbar sådan och i förväg meddela att sådana försök straffas.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Halvar »

Flygmaskin skrev:Nu har jag inte regelboken här på jobbet, men är inte detta med undermannade enheter total bullshit? Känns svintråkigt att möta en handfull singel grots för att motståndaren vill ha en batallion.
Fasthar du tre grots har du uppenbarligen tre grots som hamnar i samma unit, inte en chans att de får vara i olika units. Sen tror jag turneringar i mångt och mycket tar bort under strength units regeln eller åtminstone gör så att man inte kan använda sig av dessa units för att fylla compulsory units.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Röde »

Bengt skrev:Lite tråkigt att de inte fixat några av de uppenbart felaktiga poängen. Nya GW? Yeah right.
Det är till att vara bitter...

Två Faq på så här kort tid måste ju anses vara bra ändå. Sen att allas frågor inte besvaras bums är väl inget konstigt. En del frågor är väl mer frekventa än andra helt enkelt...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Yabob »

Bengt skrev:Lite tråkigt att de inte fixat några av de uppenbart felaktiga poängen. Nya GW? Yeah right.
Exalted Sorcerers åkte upp 26pts (med och utan disc). De var billigare än vanliga sorcerers innan, trots att de är bättre. Så där har vi uppenbart felaktiga poäng som har fixats (även om jag inte sett någon på det här forumet som har noterat den felaktigheten tidigare).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Skriv svar