Det framgår tydligt att man bara kan hålla ett objektiv åt gången med samma unit. Men kan man contesta flera stycken, säg med en blob som sprider ut sig?
Fråga två: När väljer man vilket objektiv en unit håller?
Spelade en match och min motståndare sa att det var första uniten som kom till ett objektiv som höll den, oavsett om jag senare gick dit med en obsec unit så höll fortfarande den första (icke obsec) uniten objektivet.
Hur ser ni på detta?
Contesta flera objektiv med samma unit?
Contesta flera objektiv med samma unit?
Andreas Berglund
Rank 1# ITC Europe 2017
Rank 1# ITC Scandinavia 2018
Rank 1# ITC Europe 2017
Re: Contesta flera objektiv med samma unit?
Jag man kan contesta flera objektiv med samma enhet.
Står en enhet på flera objektiv väljer man 1 man håller i slutet på sin player turn.
Din motståndare sa fel, kommer det en obsec enhet till ett objektiv där en icke obsec enhet står så håller obsec enheten den.
Står en enhet på flera objektiv väljer man 1 man håller i slutet på sin player turn.
Din motståndare sa fel, kommer det en obsec enhet till ett objektiv där en icke obsec enhet står så håller obsec enheten den.
Ok även om båda unitsarna var mina? (uttryckte mig lite oklart)
Andreas Berglund
Rank 1# ITC Europe 2017
Rank 1# ITC Europe 2017
DU väljer vem som håller objektivetfraktalen skrev:Ok även om båda unitsarna var mina? (uttryckte mig lite oklart)
Flera enheter kan hålla samma objektiv.
När en enhet flyttar så att den kan hålla flera objektiv så säger man vilket objektiv den enheten håller.
När en enhet flyttar så att den kan hålla flera objektiv så säger man vilket objektiv den enheten håller.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.