Fråga ang. Wall of Martyrs Vengeance Weapon Battery

Regelfrågor och förslag på husregler
troligt
Inlägg: 178
Blev medlem: 04 mar 2012, 00:49

Fråga ang. Wall of Martyrs Vengeance Weapon Battery

Inlägg av troligt »

Hej!

Har inte spelat så mycket 40K sista åren, så är lite rostig gällande regler tyvärr.

Jag vill med er hjälp dubbelkolla reglerna till "Wall of Martyrs Vengeance Weapon Battery" from Stronghold Assault.

Mina tolkningar/frågor är som följer;

- Small impassable building (3 HP), AV 14 - kan gå sönder, slå på tabell. Ingen fiende kan claima den (då man inte kan gå in i den), men man kan då heller inte skjuta dess vapen med någon annan modell's BS - dvs. den har alltid BS 2 enligt regeln "Sentry Defence System".

- Har man fler än 1 så deployar man dem separat.

- En av vapen valen är Quad Icarus Lascannon (96", S9, AP2, T-L, Skyfire, Interceptor). Detta tillsammans med reglerna för "Automated Fire" innebär i korthet;
Skjut på närmsta målet inom range i slutet på din shooting fas (om du inte nyttjat Interceptor rundan innan), man skjuter med BS 2 på flyers, fmc och skimmers och BS 1 på resten.

- I och med 7th så är dessa "Units", och kan då alltså också claima objectives (dock såklart ej objective secure) och i övrigt räknas som "units" för regler/missions kopplade till det. Gissar att de då också ger killpoints i turneringspel?

Något jag förstått fel eller missat? Den känns inte superhet, men då jag äger modellen och har den målad tänkte jag kolla så jag i vart fall fattat hur den fungerar korrekt :)

// Daniel