Enkel fråga, får jag som demonkin blood tithe mot spores i cc??
Spores exploderar på initiativ 10 och tyranid spelarn hävdar att eftersom det inte är specifikt jag som förstör den så ska jag inte få blood tithe för den. Jag däremot hävdar att en unit som blir förstörd i cc räknas oavsett hur den vart dödad iom att vi är inne i fight fasen.
Vad säger ni proffs?
Blood tithe vs nid spores
Re: Blood tithe vs nid spores
För att du ska få blood tithe måste väl en enhet med regeln blood for the blood god ha dödat enheten ifråga? Detta har ju inte hänt. Sen att en enhet har dött är irrelevant. T.ex. Om motståndaren chargar en av dina bilar och spränger den, hans enhet dör i explosionen, då får du heller inga poäng då du inte har något enhet med blood for the blood god som har gjort woundsen.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
+1LillePer skrev:För att du ska få blood tithe måste väl en enhet med regeln blood for the blood god ha dödat enheten ifråga? Detta har ju inte hänt. Sen att en enhet har dött är irrelevant. T.ex. Om motståndaren chargar en av dina bilar och spränger den, hans enhet dör i explosionen, då får du heller inga poäng då du inte har något enhet med blood for the blood god som har gjort woundsen.
Du har inte dödat den, alltså får du inga BP.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Håller också med.