Två olika frågor som uppstått på gast som jag tänkte slänga ut för åsikter.
Ett monster har ett cc vapen som ger mastercrafted, väljer att smasha dvs slår 1 attack. Frångår man val av vapen då? Eller kan man nyttja mastercrafted fortfarande?
I Sverige har vi som konsensus att man slänger kort man inte kan klara/har potential att klara det gör att tex demoner aldrig kan slänga kort då stormen kan ge dig enheter som kan summona, den kan döda enheter osv osv. Hur är det när man möter demoner/daemonkin, de kan få fram en flygare, måste man behålla scout the skies då? Låter lite löjligt enligt mig, men samtidigt finns ju potentialen att det kommer en flygare under matchen.
Mastercrafted+smash, TO+summoning
Re: Mastercrafted+smash, TO+summoning
"All of the close combat attacks, except Hammer of Wrath attacks, of a model with this special rule are resolved at AP2"
För att svara på din fråga så skulle jag säga att du får göra din smash attack med ditt master crafted vapen.
På fråga två så brukar det så i rulespack specifikt kring det där just pga din fråga.
På senare tid har det varit att man måste behålla kort som potentiellt kan klaras av under matchen. Tex scour the sky mot demonkin som du beskrivit
För att svara på din fråga så skulle jag säga att du får göra din smash attack med ditt master crafted vapen.
På fråga två så brukar det så i rulespack specifikt kring det där just pga din fråga.
På senare tid har det varit att man måste behålla kort som potentiellt kan klaras av under matchen. Tex scour the sky mot demonkin som du beskrivit
Senast redigerad av 1 Evola, redigerad totalt 3 gånger.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Mastercrafted+smash, TO+summoning
Jag tycker det är solkklart att man får använda master crafted. Det står ju roll to hit as normal.
Det är väl upp till varje arrangör då detta oftast är en mission pack grej. Dock håller jag med om att summoning/storm/"sno den andras bastion" osv kanske inte borde krävas för att man ska räknas som möjlig att klara.
Det är väl upp till varje arrangör då detta oftast är en mission pack grej. Dock håller jag med om att summoning/storm/"sno den andras bastion" osv kanske inte borde krävas för att man ska räknas som möjlig att klara.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015