En model som har Furious Charge får +1 S på Char stat hur funkar då t,ex power fist som ger dubbel S?
På TWC har ni rulat det som att det blir S10 och står nästan samma sak på både TWC och furious charge.
Furious Charge + power fist
Furious Charge + power fist
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Furious Charge + power fist
Nej, det fungerar inte. Reglerna är ganska klara på denna punkten.
Att TWC är rulade som dom är är helt enkelt en RAI-ruling. Den baserar sig på vad vi tror intentionen är från författarna, men framförallt hur exakt samma problem var FAQat i den förra boken.
Att TWC är rulade som dom är är helt enkelt en RAI-ruling. Den baserar sig på vad vi tror intentionen är från författarna, men framförallt hur exakt samma problem var FAQat i den förra boken.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Det finns i det här fallet en prejudicerande enhet och det är just Thunderwolf Cavalery, den statlinen är S5 och innehåller de bonusar som Thunderwolf Mount ska ge.
Det är liknande statlineändringen som görs när man sätter en karaktär på motorcykel, T går upp med 1 och den används sedan dubblad för att se när instant death gäller för styrka.
Det är liknande statlineändringen som görs när man sätter en karaktär på motorcykel, T går upp med 1 och den används sedan dubblad för att se när instant death gäller för styrka.
För instant death står det uttryckligen att modifierad toughness räknas. Går alltså inte att tillämpa i diskussioner om multipla modifieringar av styrka.
Inte i 3rd ed, jag missade när jag tänkteJonke skrev:För instant death står det uttryckligen att modifierad toughness räknas. Går alltså inte att tillämpa i diskussioner om multipla modifieringar av styrka.
Re: Sv: Furious Charge + power fist
Hehe. Var väl en ändring som kom i 6th har jag för mig.Wurrkop skrev:Inte i 3rd ed, jag missade när jag tänkteJonke skrev:För instant death står det uttryckligen att modifierad toughness räknas. Går alltså inte att tillämpa i diskussioner om multipla modifieringar av styrka.
Var bara med precis i början av 4th och missade hela 5th.
Aja, nu kommer man ihåg den här detaljen i alla fall.
Aja, nu kommer man ihåg den här detaljen i alla fall.