Death company
Re: Death company
Fast då har man skapat ett läge som inte täcks utav reglerna, och det enda rimliga då är att applicera närmsta regel, dvs emergency disembarktion. Annars skulle man inte veta vad som händer när detta läge uppstår.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Fast står att om alla modeller inte kommer ut så är de kvar i transporten. Undrar hur det funkar mot Drop pods.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Absolut (om man talar om att frivilligt hoppa ut i alla fall). Jag var mer inne på hur det blir när man blir Wrecked.
Drop Pods lägger ju till en extra problematik som inte heller riktigt täcks av reglerna, och där hjälper det ju inte med Emergency Disembarktion. Men vad jag kan dra mig till minnes så har jag aldrig stött på någon utav dessa situationer tidigare, så vi behöver nog inte vara så oroliga att det inte riktigt beskrivs hur de skall fungera.
Drop Pods lägger ju till en extra problematik som inte heller riktigt täcks av reglerna, och där hjälper det ju inte med Emergency Disembarktion. Men vad jag kan dra mig till minnes så har jag aldrig stött på någon utav dessa situationer tidigare, så vi behöver nog inte vara så oroliga att det inte riktigt beskrivs hur de skall fungera.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Vid wreck är det inga problem med emergency disembark eftersom de står lite annorlunda när den regeln aktiveras.
Har varit med om att slå dubbel 1 när jag ska gå ur min rhino några gånger vilket gjorde att jag stannade kvar i.
För att man inte ska få gå ur en drop pod behöver mer än 50% av dess sida vara inom 2" om man slår dubbel 1 på diff test.
Har varit med om att slå dubbel 1 när jag ska gå ur min rhino några gånger vilket gjorde att jag stannade kvar i.
För att man inte ska få gå ur en drop pod behöver mer än 50% av dess sida vara inom 2" om man slår dubbel 1 på diff test.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Fast vid Wrecked så gör man ju en vanlig disembark (fast max 3") och det kan trigga en emergency disembarktion som vanligt. Så om ett fordon blir Wrecked, gubbarna däri slår dubbel-ett för att komma ut, men detta räcker inte för att få ut alla gubbar ur en access point så då måste ju rimligtvis en emergency disembarktion triggas.
Ur en Rhino med en sidolucka och backluckan fri så går det ju lätt att få ut alla 10 gubbar i. Om bara bakluckan är fri så borde man få ut i alla fall 8 gubbar.
Ur en Drop Pod så borde det också vara superlätt att komma ut. Det borde räcka med att två vingar med en lucka emellan är fri för att alla 10-12 skall kunna komma ut.
Ur en Rhino med en sidolucka och backluckan fri så går det ju lätt att få ut alla 10 gubbar i. Om bara bakluckan är fri så borde man få ut i alla fall 8 gubbar.
Ur en Drop Pod så borde det också vara superlätt att komma ut. Det borde räcka med att två vingar med en lucka emellan är fri för att alla 10-12 skall kunna komma ut.