Men OM en FMC flyger och blir grounded så blir den av med sitt jink-save så då kan det vara dåligt att flyga...men bara om man misslyckas med sitt grounding test.
Jag kom på att det bara spelar roll om man vill göra assault på FMC i de flesta fall..eftersom man gör grounding testet i slutet på skjutafasen.
Det vore komiskt om Tyranids och Demoner betalar extra för vingar och sen väljer att "hoppa" över spelplanen istället för att flyga...
Angående jink på bikes: är det så nu att bikes måste välja aktivt att använda jink när man skjuter på dom ? Att alla bikes måste snapfira gör ju vissa bikes skjukt mycket sämre än tidigare.
Hive Tyrant med 2+ save?
Re: Hive Tyrant med 2+ save?
Inte bara i slutet av skjutfasen utan i slutet av fasen du dock ett wound. Igår ramlade min Kairos ur himlen för att han drabbades av perils i psychic fasen.
Det fina är att man nu måste bestämma om man vill använda JINK INNAN motståndaren slår to hit
Det fina är att man nu måste bestämma om man vill använda JINK INNAN motståndaren slår to hit
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Hela enheten jinkar tillsammans, så alla skjuter snap shots sen. Så passa på att turbo-boosta rundan efter iställetkraftman skrev: Angående jink på bikes: är det så nu att bikes måste välja aktivt att använda jink när man skjuter på dom ? Att alla bikes måste snapfira gör ju vissa bikes skjukt mycket sämre än tidigare.
det känns så gött i kroppen när man valde att inte pilla med magnetningen av tomb blades utan körde på det säkra valet, particle beamer (blasts). suck.Ancalagon skrev:Hela enheten jinkar tillsammans, så alla skjuter snap shots sen. Så passa på att turbo-boosta rundan efter iställetkraftman skrev: Angående jink på bikes: är det så nu att bikes måste välja aktivt att använda jink när man skjuter på dom ? Att alla bikes måste snapfira gör ju vissa bikes skjukt mycket sämre än tidigare.
Ja' än't bittä'!
Det är bara börja såga och göra om, göra rättHalvar skrev:det känns så gött i kroppen när man valde att inte pilla med magnetningen av tomb blades utan körde på det säkra valet, particle beamer (blasts). suck.Ancalagon skrev:Hela enheten jinkar tillsammans, så alla skjuter snap shots sen. Så passa på att turbo-boosta rundan efter iställetkraftman skrev: Angående jink på bikes: är det så nu att bikes måste välja aktivt att använda jink när man skjuter på dom ? Att alla bikes måste snapfira gör ju vissa bikes skjukt mycket sämre än tidigare.
plastlim och fel ställe. iofs kanske man kan kapa de på andra sidan fästet på båda vapnen. får se när jag återser modellerna i augusti
Ja' än't bittä'!
Komiskt ungefär som att jag betalar för en sex-växlad bil, men ibland kör på tvåan? Hysteriskt!kraftman skrev: Det vore komiskt om Tyranids och Demoner betalar extra för vingar och sen väljer att "hoppa" över spelplanen istället för att flyga...
Känns som bra att det finns åtminstone en liten anledning att fortfarande köra med en close combat -FMC. Särskilt när man kollar på Orkernas nya galna kanon som plockar en Swooping FMC per runda.