Jobbar på en ny CSM-armé och tänkte kitta ut min warlord med något coolt. Men en av formuleringarna i codexet (sid. 91) gör mig liiiite förvirrad.
Enligt codexet kan jag byta ut hans pistol och/eller hans närstridsvapen till ett specialvapen (P-fist, P-weapon, L-claws eller chainaxe). Betyder detta att han får ha två olika specialvapen? Typ en Power Axe och en Powerfist på samma gubbe? I och med att det står ett och där.
Traditionellt så har ju modellerna en "skjut-hand" för skjutvapen och en "hugg-hand" för närstrid, men måste han ha ett skjutvapen eller kan han ha två olika närstridsvapen? Utöver Lightning Claws, menar jag då.
Två melee-vapen på samma character?
Re: Två melee-vapen på samma character?
Ajemen! Ett hett tips är powerfist+lightning claw. Ger extra attack och valmöjligheter.
Precis, du kan absolut ha fler än 1 vapen 
Om du är osäker på hur det funkar rent praktiskt så läs "More than one weapon" på s51 i regelboken

Om du är osäker på hur det funkar rent praktiskt så läs "More than one weapon" på s51 i regelboken

-
Nämen vad kul! Jag är ingen power gamer direkt, men jag följer slaviskt "the rule of cool". P-fist och lightning claw låter riktigt häftigt. Tänkte även på bolter + plasma pistol. För att combi-plasma är för mesar.