Template weapons och wound allocation ranges
Template weapons och wound allocation ranges
Eftersom FAQn säger att modeller utanför en skjutande enhets maxrange inte kan bli skadade (den där biten med att alltid ha ett longrangevapen i fuskiga arméer som får mixa) hur gör man med t.ex. Wraithguards med d-scythes som inte har någon IC med skyttevapen med sig? Lär man mäta en template och kolla vilka som är inom allas denna range, oavsett hur man faktiskt lagt markören för att maxa wounds, blir det automagiskt noll i range eftersom ingen har range eller kanske unlimited av samma anledning fast det vore löjligt att inte kunna döda någonting alls? Jag minns inte att det kom upp till diskussion när FAQn släpptes.
Ja' än't bittä'!
Re: Template weapons och wound allocation ranges
Vet inte om jag missförstår dig men templaten är ju räckvidden.
- Lottomannen
Jag gissar att vad Halvar menar är att det är inte alltid man lägger templaten så den når så långt som möjligt, utan den skall ju läggas så den täcker så många modeller den kan.
Men ja, jag hade ändå tolkat det så att man kan döda de modeller som templaten skulle kunna nå. Just med tanke på reglen när det gäller vapen med längre räckvidder.
Men ja, jag hade ändå tolkat det så att man kan döda de modeller som templaten skulle kunna nå. Just med tanke på reglen när det gäller vapen med längre räckvidder.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Så enheter med enbart flamers blir rätt råkassa utan IC med medium range skytte? Vilken tur att pyrovores är så tråkiga att spela med ändå och wraithguards faktiskt har tillgång till Icn. Annars hade det varit lite väl mycket overkill med fem templates på tre-fyra gubbar.
Ja' än't bittä'!