Blind?
Blind?
Hur är det bestämt med Blind-reglerna? Rullar man en gång för varje hit (och ofta i princip auto-blindas) eller är det ett slag för den sammantagna attacken så att säga? Med nya Gargoyles blir det helt klart intressant att veta exakt hur det ska spelas. Om det är ett slag per hit är det i stort sett automatiskt blind.
Re: Blind?
Jag skulle säga ett test för hela enheten oavsett hur många hits.
Men jag ser gärna att det är en för varje hit då jag äger 60 gargoyler
Men jag ser gärna att det är en för varje hit då jag äger 60 gargoyler
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Snokade runt på nätet och t.ex. Frontline kör dom ett test per hit men det känns lite väl.
Du slår en gång för blind per attack oavsett hur många hits du får på dig av den attacken.
Så en hel enhets attacker är än en gång en och samma attack fast en modell som kan skuta med två vapen vid samma tillfälle så räknas det som flera attacker? Ok.Ancalagon skrev:Du slår en gång för blind per attack oavsett hur många hits du får på dig av den attacken.
Ja' än't bittä'!
De reglerna har absolut ingenting med varandra att göra.
Frågan är "har enheten blivit träffad av någon modell eller nåt vapen som har Blind?"
Om ja, så måste de slå ett test.
Om nej, så slår de inget test.
Det finns ingenting som säger "for each hit". Dessutom står det genom hela regeln om "the test". Dvs ett test, inte flera.
Frågan är "har enheten blivit träffad av någon modell eller nåt vapen som har Blind?"
Om ja, så måste de slå ett test.
Om nej, så slår de inget test.
Det finns ingenting som säger "for each hit". Dessutom står det genom hela regeln om "the test". Dvs ett test, inte flera.
Senast redigerad av 1 Ancalagon, redigerad totalt 3 gånger.
det är jämförbart med pinningtest där, oavsett hur många sniperskott som woundar så är det ändå bara ett pinningtest för varje enhet som skjuter och inte per modell.
det var kanske mer användningen av ordet attack som jag reagerade på där.
Ja' än't bittä'!
'Precis, och så gick du till attack!Halvar skrev:det var kanske mer användningen av ordet attack som jag reagerade på där.