Escalation

Regelfrågor och förslag på husregler
Halvar

Re: Escalation

Inlägg av Halvar »

Röde skrev:Fast en bok för några hundralappar med regler till lite modeller de redan försöker kränga till Apocalypse är väl långt från det konstigaste de släppt. Jättepaket med modeller för många tusentals kronor är väl ändå lite konstigare? Var är marknaden för Ultra Marine härket exempelvis?

Jag tror att flera med mig kan tänka sig att spela lite skoj matcher med Super Heavies utan att vilja spela Apocalypse.
"ultramarine härket" är en nedrans bra reklampelare. såg på kort tid relativt många icke-figurspelare som länkade det paketet och diskuterade det. och de behöver egentligen inte få någon av modellerna sålda eftersom ingen är unik till det paketet utan allt går att skicka ut till butiker som har slut på just den enheten på hyllan.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Captaingallas skrev:
Röde skrev:
John_F skrev:Jag var nere på GW butiken och man märkte att t.o.m. personalen hade svårt att motivera vem som skulle köpa Eskalation. Kidsen? Har inte råd? Kidsens föräldrar? De har svårt att förstå och acceptera varför de skulle betala nästan 1000:- för en stridsvagn när de kan få en för 250:-. Faktum är väl att de flesta spelgrupper kommer betrakta någon som tar med t.ex. en Phamtom titan som "that guy" vilken även borde avskräcks mer mogna spelare. Så var finns marknaden?
Där det spelas på skoj i glada vänners lag.
+1

Men frågan kvarstår, var finns den stora marknaden?
Vi som spelar mest så sket väl redan innan i om man fick göra ditten eller datten eller ha med olika enheter när kvällens tema är att ha kul? Behöver vi en bok som säger att Banebladen och Harridanen får vara med och leka?
Precis. Och chansen är väl stor att om man är intresserad av enorma penisar förlåt jag menar phantom Titans så äger man redan en sån. Vart finns den stora kundkretsen som ska kunna tillfredsställa GW aktieägare när det gäller just den här produktserien. Men jag fattar hur de tänker eftersom både riptiden och wraithknight antagligen sålde bra...

eldrak

Inlägg av eldrak »

Tydligen sålde boken bra i min lokala butik. Men häromkring verkar det mest vara "spela för att det är kul" spelare och väldigt få (ingen) hardcore turneringsspelare.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Nu släppte Forgeworld lös resten av gänget också.
Daemonlords, Tau Manta, Eldar Cobra & Lynx, Imperial Warhounds... alla få köras som Escalation: Lords of War.

http://www.forgeworld.co.uk/fwDownloads

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Captaingallas skrev:Nu släppte Forgeworld lös resten av gänget också.
Daemonlords, Tau Manta, Eldar Cobra & Lynx, Imperial Warhounds... alla få köras som Escalation: Lords of War.

http://www.forgeworld.co.uk/fwDownloads

Kul! Nu får mina demoner vara med och leka! :)

Lite udda att Reaver Titaner var med, 6 D-vapen plattor here we go! :p

BÖR ÄVEN TILLÄGGAS ATT WARHAMMER WORLD NU GODKÄNT ESCALATION OCH STRONGHOLD ASSAULT PÅ SINA TURNERINGAR.

Tänk om de bara hade gjort D-vapen till S10 AP1. Då hade alla super heavies funkat i vanliga 40k och ingen av dem hade varit värre än okompade Taudar..
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

Flogger skrev:
refabricated skrev:En kul battle report:
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/po ... 87E15C29AB

Tydligt tecken på att superheavies inte är ett problem utan super heavies med skjutande D-vapen är ett problem.
Daemons vann ju i och för sig den matchen...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Valrosskorv skrev:Daemons vann ju i och för sig den matchen...
Nej, det gjorde dom inte ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

DHettNeck skrev:
Valrosskorv skrev:Daemons vann ju i och för sig den matchen...
Nej, det gjorde dom inte ;)
Jo, det gjorde dom. ;) Läs tråden så får du se själv... (mer specifikt åttonde posten från trådens början...)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Orka läsa på forumet :P
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Valrosskorv

Inlägg av Valrosskorv »

DHettNeck skrev:Orka läsa på forumet :P
Nä precis, då kan man ju stöta på såna där otäcka faktamonster som förändrar hur man uppfattar saker! Usch! :D

Skriv svar