Disembark från drop pod
Disembark från drop pod
Mötte en motspelare nyligen som hävdade att modeller bara får disembarka 3" eftersom podden kommer ner i cruising speed. Men jag har aldrig mött någon som spelat så. Men samtidigt ser jag inget i reglerna som motsäger detta. Fordon som deep-strikar kommer ner i cruising speed och sålunda skulle i vanliga fall modeller inte kunna disembarka. Men eftersom det står att modeller måste disembarka så hävdade min motspelare att en emergency disembarkation var min enda möjlighet. Bad säger ni andra?
Re: Disembark från drop pod
Du disembarkar 6" som vilket fordon som helst. Ska du in i terräng så diffar du (om du inte spelar nids dvs.).
Sedan bör din motståndare läsa på lite för en emergency disembark är 6". När ens fordon däremot blir wrecked så är det 3".
Sedan bör din motståndare läsa på lite för en emergency disembark är 6". När ens fordon däremot blir wrecked så är det 3".
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Ok, tack för svar!Flogger skrev:Du disembarkar 6" som vilket fordon som helst. Ska du in i terräng så diffar du (om du inte spelar nids dvs.).
Behöver du regelstöd inför nästa batalj mot samma person så är det bara att visa reglerna för Deep Strike 
Där står det att de enda modeller som får disembarka är de som kommer i Transport. Inga restriktioner för enheten som hoppar ur i movementfasen, alltså vanliga disembarkreglerna.
Sen i efterföljande shooting phase räknas fordonet som att det åkt cruising speed för dess eget skytte.
Där står det att de enda modeller som får disembarka är de som kommer i Transport. Inga restriktioner för enheten som hoppar ur i movementfasen, alltså vanliga disembarkreglerna.
Sen i efterföljande shooting phase räknas fordonet som att det åkt cruising speed för dess eget skytte.