Farsight får inte vara med i Farsight Enclave?
Såhär står det i codexet:
http://www.3plusplus.net/wp-content/upl ... sight1.jpg
CANNOT NOT.
Alltså MÅSTE en Farsight Enclave armé spelas med både Aun'Va OCH Commander Shadowsun. Detta innebär att det inte finns någon HQ plats kvar till Farsight och att han endast medverkar i armén på dubbla FOCs?
ELLER är det rimligt att anta att "not" inte ska vara där och man får helt enkelt inte spela någon av dem i en Farsight Enclave armé? OM så är fallet, är det då ok att ta en Tau armé med tex. Shadowsun och alliera in Farsight från Farsight Enclave? Får hon joina hans enhet eller blir hon del av hans "army" då?
http://www.3plusplus.net/wp-content/upl ... sight1.jpg
CANNOT NOT.
Alltså MÅSTE en Farsight Enclave armé spelas med både Aun'Va OCH Commander Shadowsun. Detta innebär att det inte finns någon HQ plats kvar till Farsight och att han endast medverkar i armén på dubbla FOCs?
ELLER är det rimligt att anta att "not" inte ska vara där och man får helt enkelt inte spela någon av dem i en Farsight Enclave armé? OM så är fallet, är det då ok att ta en Tau armé med tex. Shadowsun och alliera in Farsight från Farsight Enclave? Får hon joina hans enhet eller blir hon del av hans "army" då?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: Farsight får inte vara med i Farsight Enclave?
Det är helt enkelt en felskrivning.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Det tror jag med.Röde skrev:Det är helt enkelt en felskrivning.
Vad tror du om den andra frågan däremot? Gällande Shadowsun?
Frågan är nog då, får man alliera in en Farsight enclave till en Tau över huvud taget? De använder samma codex. Jag tror inte det men jag har inga regelstöd för det.
Andra frågan blir ju problematisk iom allies-regelrna. Men det är ju ändå frågan om unika karaktärer och oavsett ally eller inte så bör de inte få vara med och absolut inte kunna joina enheten.
"kan inte inte inkludera" och "eller" får jag till att de måste ha med antingen eller. Annars skall det stå "and".
Det står i farsight enclave codexet att de får alliera med Tau som Battle Brothers.
Jo men då med restriktion för de unika karaktärerna kanske?Flogger skrev:Det står i farsight enclave codexet att de får alliera med Tau som Battle Brothers.
Förmodligen en felskrivning med tanke på fluffet ang farsight enclave.
Boken är redan uppdaterad och texten lyder nu:
"A Farsight Enclaves army cannot include Aun'Va or Commander Shadowsun"
På andra frågan skulle jag tolka det som att Shadowsun inte får vara med i armen alls eftersom regeln nämner "army" inte "detachment". Nästa punkt i boken som avhandlar hur Codex: Tau Empire och Farsight Enclaves kan sammarbeta pratar nämligen uttryckligen om "detachments" så man kan anta att de inte bara har glömt bort den distinktionen. Däremot får man gärna ha med Ethereals.
Angående unika karaktärer så gäller unikheten över hela armen och inte bara ett detachment så man kan inte ha två Farsight etc (BRB 110)
"A Farsight Enclaves army cannot include Aun'Va or Commander Shadowsun"
På andra frågan skulle jag tolka det som att Shadowsun inte får vara med i armen alls eftersom regeln nämner "army" inte "detachment". Nästa punkt i boken som avhandlar hur Codex: Tau Empire och Farsight Enclaves kan sammarbeta pratar nämligen uttryckligen om "detachments" så man kan anta att de inte bara har glömt bort den distinktionen. Däremot får man gärna ha med Ethereals.
Angående unika karaktärer så gäller unikheten över hela armen och inte bara ett detachment så man kan inte ha två Farsight etc (BRB 110)