Necron invasion beams och hull facings

Regelfrågor och förslag på husregler
Biffy

Inlägg av Biffy »

Tjena!

Jag har några regelfrågor som jag och mina polare skulle behöva få svar på:

1) En night schyte har precis släppt av en unit med fem warriors. Får den uniten gå sina 6"? Med andra ord, kan jag flyga 24" , släppa av gubbarna, gå 6" och sedan skjuta med full BS?

2) Eftersom invasion beams verkar vara lite speciellt, får jag charga efter att jag har släppt av dom?

3) Låt oss säga att min Annihilation barge ska skjuta på motståndarens Rhino. Vapnet på mitt fordon skjuter 45 grader, och Rhinon står på ett sådant sätt att jag ser både side armor och front armor. Får man då kolla och bedöma vilken sida som syns mest eller får jag då välja vilken facing jag vill skjuta på? Jag misstänker det förstnämnda men passar på att fråga ändå. :)

Neth_Oni

Re: Necron invasion beams och hull facings

Inlägg av Neth_Oni »

1. Ja

2. Nej, den är speciell men inte så speciell ;)

3. Du skjuter alltid i den facing som är mot dig, vilket i fallet av en rhino är väldigt lätt att kolla. Du drar bara en "imaginary line" från ett av de bakre hörnen och det diagonalt motsatta främre hörnet för att se vilken sida du är i. Hur mycket du ser av varje facing påverkar endast cover.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Man kan bara vara i en av ett fordons 4 arcs. (Mät ut hörnen på fordonen för att kolla arcs) ser man ingenting av den arc man befinner sig i, blir cover ett steg bättre.

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

För en enhet som skjuter flera skott mot ett fordon kollar man facing för varje skott. Är det samma med fordon?
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

guildmaster skrev:För en enhet som skjuter flera skott mot ett fordon kollar man facing för varje skott. Är det samma med fordon?
Ja.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar