Deathwing assault

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Deathwing assault

Inlägg av The Gretchin »

Mortarion skrev:
GLinus skrev:För övrigt så är det jättetufft att göra en 100%-ig DWA!! Jag körde med en DW-lista (med bara termies i)på Gothcon för några år sedan. Jag gav mig själv i beting att deepa in hela listan varje gång. Det innebar en del misshaps och i två av slagen kom inte Belial+überenheten in på brädet alls. You win some, you loose some!
Fast numera kommer du in automatiskt när du vill, scattrar inte med Belials enhet, får twin-linked på alla vapen och deepstrike är inte alls lika farligt.

Så det känns inte speciellt tufft längre. Bra är det däremot.

(Och jag lägger mig inte i regeldiskussionen eftersom jag inte har codexen ännu.)
+1
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Deathwing assault

Inlägg av Halvar »

Men varför står det att man inte behöver rulla för reserver om de inte är i reserver? Det är som att skriva att du inte behöver slå to hit för att lyckas med ett run-move.
Ja' än't bittä'!

GLinus
Inlägg: 362
Blev medlem: 26 nov 2008, 10:09
Ort: Gamlestaden

Re: Deathwing assault

Inlägg av GLinus »

Mortarion skrev:
GLinus skrev:För övrigt så är det jättetufft att göra en 100%-ig DWA!! Jag körde med en DW-lista (med bara termies i)på Gothcon för några år sedan. Jag gav mig själv i beting att deepa in hela listan varje gång. Det innebar en del misshaps och i två av slagen kom inte Belial+überenheten in på brädet alls. You win some, you loose some!
Fast numera kommer du in automatiskt när du vill, scattrar inte med Belials enhet, får twin-linked på alla vapen och deepstrike är inte alls lika farligt.

Så det känns inte speciellt tufft längre. Bra är det däremot.

(Och jag lägger mig inte i regeldiskussionen eftersom jag inte har codexen ännu.)
Äsch!! Ja, ja! Allt utom Belial+närmast sörjande scattrar åtminstone fortfarande. Men det har blivit klart bättre att deepa in rubbet. Inget snack om den saken.
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Deathwing assault

Inlägg av Bronson »

Hjälpte en kompis att göra lista och började fundera kring DWA och hittade denna posten som förklarade det jag ville veta. Men regeln om att man i slutet på en runda inte har några modeller på bordet gäller väl fortfarande? Så kör man en ren DW lista och väljer att sätta ner allt i runda 2 så är man väl körd då man i slutet på runda 1 inte har några modeller på bordet. Eller är det nåt i codexen som tar bort detta scenario?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Deathwing assault

Inlägg av LillePer »

Det stämmer bra.

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Deathwing assault

Inlägg av Bronson »

Tack för snabbt svar. Planen va inte att försöka auto torska men så man vet att sätta ner grejer i runda 2 kan komma med ett högt pris om resten av grejerna är döda :)
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Skriv svar