+1Mortarion skrev:Fast numera kommer du in automatiskt när du vill, scattrar inte med Belials enhet, får twin-linked på alla vapen och deepstrike är inte alls lika farligt.GLinus skrev:För övrigt så är det jättetufft att göra en 100%-ig DWA!! Jag körde med en DW-lista (med bara termies i)på Gothcon för några år sedan. Jag gav mig själv i beting att deepa in hela listan varje gång. Det innebar en del misshaps och i två av slagen kom inte Belial+überenheten in på brädet alls. You win some, you loose some!
Så det känns inte speciellt tufft längre. Bra är det däremot.
(Och jag lägger mig inte i regeldiskussionen eftersom jag inte har codexen ännu.)
Deathwing assault
- The Gretchin
Re: Deathwing assault
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
Men varför står det att man inte behöver rulla för reserver om de inte är i reserver? Det är som att skriva att du inte behöver slå to hit för att lyckas med ett run-move.
Ja' än't bittä'!
Äsch!! Ja, ja! Allt utom Belial+närmast sörjande scattrar åtminstone fortfarande. Men det har blivit klart bättre att deepa in rubbet. Inget snack om den saken.Mortarion skrev:Fast numera kommer du in automatiskt när du vill, scattrar inte med Belials enhet, får twin-linked på alla vapen och deepstrike är inte alls lika farligt.GLinus skrev:För övrigt så är det jättetufft att göra en 100%-ig DWA!! Jag körde med en DW-lista (med bara termies i)på Gothcon för några år sedan. Jag gav mig själv i beting att deepa in hela listan varje gång. Det innebar en del misshaps och i två av slagen kom inte Belial+überenheten in på brädet alls. You win some, you loose some!
Så det känns inte speciellt tufft längre. Bra är det däremot.
(Och jag lägger mig inte i regeldiskussionen eftersom jag inte har codexen ännu.)
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Hjälpte en kompis att göra lista och började fundera kring DWA och hittade denna posten som förklarade det jag ville veta. Men regeln om att man i slutet på en runda inte har några modeller på bordet gäller väl fortfarande? Så kör man en ren DW lista och väljer att sätta ner allt i runda 2 så är man väl körd då man i slutet på runda 1 inte har några modeller på bordet. Eller är det nåt i codexen som tar bort detta scenario?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Tack för snabbt svar. Planen va inte att försöka auto torska men så man vet att sätta ner grejer i runda 2 kan komma med ett högt pris om resten av grejerna är döda 
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....