Turboboost+ic.
Turboboost+ic.
Hur funkar detta? En enhet med turboboost förmågan blir joinad av en ic utan den förmågan. Får de turboboosta? Får icn springa? Skjuta?
Fråga ett är ett ja enligt mig eftersom det inte finns någon (minst 18") regel, de andra två kan jag inte svara på utan regelbok.
Fråga ett är ett ja enligt mig eftersom det inte finns någon (minst 18") regel, de andra två kan jag inte svara på utan regelbok.
Re: Turboboost+ic.
Enligt mig får han runa och de boosta då det sker individuellt istället för shooting. Sjooting däremot sker tillsammans så då måste alla ha sin action för fasen kvar.
Utan regelbok till hands så skulle jag nog hålla med Mutt.
Sålänge det inte handlar om Screamers med en Sorcerer såklart
Sålänge det inte handlar om Screamers med en Sorcerer såklart
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- guildmaster
- Kontakt:
Men får en IC turboboosta och enheten skjuta?
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
Turboboost+ic.
När jag frågade runt lite så verkar ju t.ex en bike enhet kunna göra följande: främre raden turboboostar och bakre raden skjuter. (Bara de främre har 4+
Cover såklart)
Då borde ju en ic kunna välja samma turboboosta/skjuta eller i mitt fall springa /skjuta?
Åsikter?
Cover såklart)
Då borde ju en ic kunna välja samma turboboosta/skjuta eller i mitt fall springa /skjuta?
Åsikter?
Jag tycker att inledningen till turbo-boost (första stycket) tydligt antyder att det ska ersätta ett vanligt "run" move och därmed borde alla modeller vara tvingade att göra det om någon ska.
Vidare hävdar jag att då (jag anser att) turbo boost är run för bikes och run måste göras på enhetsbasis så får ingen i enheten skjuta om det springs, men bikes får göra turbo boost move. Likaledes om en bike i en enhet boostar får enheten inte skjuta men springa.
Mina argument är dock inte jättehårda. Jag tycker, som sagt ovan, att turbo boost ersätter run och bör då rimligtvis följa samma regler. Jag tror också att GW, efter att ha skrivit en näve allmänna regler om bikes kan ha glömt skriva med ordet "unit" någon passande stans under turbo boost. Rimlighet brukar dock inte värderas så högt i regeldebatter på senare tid, får jag medhåll eller mothugg denna gång?
Vidare hävdar jag att då (jag anser att) turbo boost är run för bikes och run måste göras på enhetsbasis så får ingen i enheten skjuta om det springs, men bikes får göra turbo boost move. Likaledes om en bike i en enhet boostar får enheten inte skjuta men springa.
Mina argument är dock inte jättehårda. Jag tycker, som sagt ovan, att turbo boost ersätter run och bör då rimligtvis följa samma regler. Jag tror också att GW, efter att ha skrivit en näve allmänna regler om bikes kan ha glömt skriva med ordet "unit" någon passande stans under turbo boost. Rimlighet brukar dock inte värderas så högt i regeldebatter på senare tid, får jag medhåll eller mothugg denna gång?
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Turboboost+ic.
Jag var också ganska inne på det spåret och därmed köra att min ic springer när resten av enheten boostar. Men jag ville bara kolla eftersom det fanns andra som tyckte annorlunda.