Imperial guard orders till artilleri?
Imperial guard orders till artilleri?
I codexen står det att man kan ge order till "any non-vehicle unit".
Detta måste ju betyda att man kan ge order till en artillerienhet.. Eller?
Tänker ju då på forgeworld artilleriet.
Detta måste ju betyda att man kan ge order till en artillerienhet.. Eller?
Tänker ju då på forgeworld artilleriet.
Re: Imperial guard orders till artilleri?
Tillagt i erratan är också:
"From the codex: Imperial Guards"
Ah, ok.
Synd
Synd
Oj, det hade jag inte tänkt på. Jag tror inte att det var så GW menade när de skrev den FAQn. Det är ju det generella tilläget de har gjort till typ alla codex fört att se till att det inte fungerar på allies, inte så att det inte fungerar på enheter från Imperial Armour. Blir ju askansigt om man har köpt t.ex. en Blood Angels-karaktär och sedan kan han inte dra nytta av t.ex. Blood Chalice.Truant skrev:Tillagt i erratan är också:
@Ogglas: RAW verkar det ju tydligt men jag skulle nog tillåta att lägga orders på artilleri.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Det står på de allra flesta saker från IA t.ex " an XXX is a fast attack choice for a Codex:Imperial Guard army" och liknande.
Så även om de köps från IA tycker jag RAI är ganska uppenbart att de fortfarande räknas som köpta från Codex: IG.
Just heavy artillery står det dock ungefär "A heavy artillery battery is a heavy support choice in an Imperial Guard army.
Jag tycker dock det är ganska tydligt vad som bör gälla, men visst kan man hävda att RAW räknas de inte som köpta från Codex:IG.
Så även om de köps från IA tycker jag RAI är ganska uppenbart att de fortfarande räknas som köpta från Codex: IG.
Just heavy artillery står det dock ungefär "A heavy artillery battery is a heavy support choice in an Imperial Guard army.
Jag tycker dock det är ganska tydligt vad som bör gälla, men visst kan man hävda att RAW räknas de inte som köpta från Codex:IG.
Jag tycker nog att det ska gå så vida det inte blir jättekonstiga konsekvenser. Kan inte komma på någon nu men det kanske går om man fnular lite på det.
Kanske nått för swefaq innan jag köper en medusa till då 
"A heavy artillery battery is a heavy support choice in an Imperial Guard army."
Denna tycker jag gör det klart att det räknas som en Imperial Guard unit som om den vore från codexet! Men som vanligt lär inte alla hålla med mig ^^
Denna tycker jag gör det klart att det räknas som en Imperial Guard unit som om den vore från codexet! Men som vanligt lär inte alla hålla med mig ^^
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Nu hittade jag en till grej som iofs inte har med orders att göra:
"The entire battery may take camo-netting"
Räknas crewn oxå som som att dom har stealth om man tar den optionen?
Verkar lite konstigt kan vän av ordning tycka men dom kanske gömmer sig under kammonätet oxå?
"The entire battery may take camo-netting"
Räknas crewn oxå som som att dom har stealth om man tar den optionen?
Verkar lite konstigt kan vän av ordning tycka men dom kanske gömmer sig under kammonätet oxå?
Crewen tillhör väl batteriet, entire battery? Har det inte framför mig men det känns som dom får det.