Fordon och närstrid

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Fordon och närstrid

Inlägg av LillePer »

Enhet chargar bil.
1. Pilar man in vid initiativ?
2.Pilar man i slutet?

Jag tycker:
ja
Nej

Enhet chargar bil och enhet. Vad händer?
Kan man pila på enheten måste man annars bil sen inom 2" från nån av dem.

Tankar?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Fordon och närstrid

Inlägg av Katarsis »

LillePer skrev:Enhet chargar bil.
1. Pilar man in vid initiativ?
2.Pilar man i slutet?

Jag tycker:
ja
Nej
Håller med.
LillePer skrev: Enhet chargar bil och enhet. Vad händer?
Kan man pila på enheten måste man annars bil sen inom 2" från nån av dem.

Tankar?
Knepigt. Som jag läser det RAW så ser det ju ut som att man har uppfyllt kraven för att få stå kvar och inte göra pile in moves om man är i baskontakt (även med ett fordon). Men då blir det ju konstigt om man skulle stå kvar i baskontakt med ett fordon som sedan åker iväg och så har man kanske tappat en massa attacker i nästa combat.
Men jag tycker nog ändå att man i den rundan man slagits både mot ett fordon och en enhet skall göra pile in moves mot både fordonet och enheten.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar