Enhet chargar bil.
1. Pilar man in vid initiativ?
2.Pilar man i slutet?
Jag tycker:
ja
Nej
Enhet chargar bil och enhet. Vad händer?
Kan man pila på enheten måste man annars bil sen inom 2" från nån av dem.
Tankar?
Fordon och närstrid
Re: Fordon och närstrid
Håller med.LillePer skrev:Enhet chargar bil.
1. Pilar man in vid initiativ?
2.Pilar man i slutet?
Jag tycker:
ja
Nej
Knepigt. Som jag läser det RAW så ser det ju ut som att man har uppfyllt kraven för att få stå kvar och inte göra pile in moves om man är i baskontakt (även med ett fordon). Men då blir det ju konstigt om man skulle stå kvar i baskontakt med ett fordon som sedan åker iväg och så har man kanske tappat en massa attacker i nästa combat.LillePer skrev: Enhet chargar bil och enhet. Vad händer?
Kan man pila på enheten måste man annars bil sen inom 2" från nån av dem.
Tankar?
Men jag tycker nog ändå att man i den rundan man slagits både mot ett fordon och en enhet skall göra pile in moves mot både fordonet och enheten.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"