Reverse Engineering always gives results.imp skrev:Håller med Röde. Tills en de modellerna "närmast" karaktären flyttat på sig så finns ju bevis för att den är närmast. Hade den inte varit närmast så hade den inte tagit wounds av Look Out Sir. Alltså är den närmast tills den dör (eller flyttar på sig).
look out sir och multiwound modeller...
Re: look out sir och multiwound modeller...
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Re: look out sir och multiwound modeller...
Jag håller med logiken i vad Röde och Imp säger, och tycker att det är så som reglerna borde vara. Men samtidigt tycker att det står rätt klart i reglerna att slumpningen bara gäller tills attacken är slut. Regelboken s15 under Random allocation:
"At times, you will not be able to tell which model is closest. This usually happens when two or more models are equidistant from the shooting unit...
In these instances, randomly determine which model is treated as being the closest - that model remains the closest until the attack ends or the model is slain."
När närmsta attack börjar räknas modellen inte som närmst längre utan två står lika långt ifrån. Och då slumpar man.
"At times, you will not be able to tell which model is closest. This usually happens when two or more models are equidistant from the shooting unit...
In these instances, randomly determine which model is treated as being the closest - that model remains the closest until the attack ends or the model is slain."
När närmsta attack börjar räknas modellen inte som närmst längre utan två står lika långt ifrån. Och då slumpar man.
Re: look out sir och multiwound modeller...
I det här fallet vet vi ju redan vilken modell som räknas som närmast, för det kollades nyss. Alltås ingen slump denna gångMortarion skrev:..."At times, you will not be able to tell which model is closest...
En bild säger mer än 1000 kaniner
Re: look out sir och multiwound modeller...
Fast vi vet det bara tills "the attack ends", sen har vi ingen aning och måste slumpa igen.
Alexander Merinen
Re: look out sir och multiwound modeller...
Nu sker det igen, varför ödsla tid och ork på att diskutera saker som sällan kommer att påverka spelet särskillt mycket?
Re: look out sir och multiwound modeller...
Alla som tänker spela med dödstjärnor vill nog gärna veta.
Alexander Merinen
Re: look out sir och multiwound modeller...
Jag håller med om att det är meningslöst att diskutera situationer som är konstruerade och som ytterst sällan inträffar. Men det här är en situation som en spelare lätt själv kan skapa och som gör att man kan sprida wounds i en multiwoundenhet. I 5th ed var det rätt populärt att kunna sprida wounds i multiwoundenheter med hjälp av olika utrustning och jag tror knappast att intresset för det har försvunnit i 6th. Och att spridandet av wounds mellan multiwoundsmodeller påverkar spelet borde väl alla vara överens om.Mutt skrev:Nu sker det igen, varför ödsla tid och ork på att diskutera saker som sällan kommer att påverka spelet särskillt mycket?
Re: look out sir och multiwound modeller...
Jag skall tydligen spela Nobbikers med dubbla Warbossar på NyCon; jag är sjukt intresserad av att veta hur detta kommer fungera.Mutt skrev:Nu sker det igen, varför ödsla tid och ork på att diskutera saker som sällan kommer att påverka spelet särskillt mycket?
Jag håller med Mortarion mfl. att det är ganska klart i reglerna hur det skall spelas men om många är emot det är jag öppen för andra förslag.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- Lottomannen
- Inlägg: 1367
- Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48
Re: look out sir och multiwound modeller...
Attacken...är det ett enskilt wound, eller en "wound-pool"?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K