Så nya reglerna för perils = Inga saves alls (inte ens dubbel invul som tidigare)
Men... får man feel no pain ? Look out Sir ?
Vad tycker ni ?
Perils of the Warp
Perils of the Warp
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
Re: Perils of the Warp
Inget Look Out Sir, eftersom det är en specifik förmåga. Jag antar att du tänker dig GK, men där står det ju utförligt i reglerna att det drabbar ledaren... Och det är väl varken en shooting eller CC-attack?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Re: Perils of the Warp
Rent RAW funkar FNP, men eftersom han inte får någon wound allocated till sig utan suffers 1 wound borde inte Look out Sir kunna användas.
Re: Perils of the Warp
Ok coolers, det var ungefär så jag resonerade också.Ancalagon skrev:Rent RAW funkar FNP, men eftersom han inte får någon wound allocated till sig utan suffers 1 wound borde inte Look out Sir kunna användas.
Jag tänkte mig GK men inte vad som händer med en squad som drar perils utan snarare hur mycket bättre mina fina Mindstrike missiles har blivigt nu i 6th när folk till höger och vänster vill använda PsykersSerpent skrev:Inget Look Out Sir, eftersom det är en specifik förmåga. Jag antar att du tänker dig GK, men där står det ju utförligt i reglerna att det drabbar ledaren... Och det är väl varken en shooting eller CC-attack?
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén