Perils of the Warp

Regelfrågor och förslag på husregler
Tirumbar
Inlägg: 514
Blev medlem: 04 feb 2010, 10:00

Perils of the Warp

Inlägg av Tirumbar »

Så nya reglerna för perils = Inga saves alls (inte ens dubbel invul som tidigare)

Men... får man feel no pain ? Look out Sir ?

Vad tycker ni ?
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Perils of the Warp

Inlägg av Serpent »

Inget Look Out Sir, eftersom det är en specifik förmåga. Jag antar att du tänker dig GK, men där står det ju utförligt i reglerna att det drabbar ledaren... Och det är väl varken en shooting eller CC-attack?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Perils of the Warp

Inlägg av LillePer »

Feel no pain borde vara ok. Dock har jag inte läst så noga.

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Perils of the Warp

Inlägg av Ancalagon »

Rent RAW funkar FNP, men eftersom han inte får någon wound allocated till sig utan suffers 1 wound borde inte Look out Sir kunna användas.

Tirumbar
Inlägg: 514
Blev medlem: 04 feb 2010, 10:00

Re: Perils of the Warp

Inlägg av Tirumbar »

Ancalagon skrev:Rent RAW funkar FNP, men eftersom han inte får någon wound allocated till sig utan suffers 1 wound borde inte Look out Sir kunna användas.
Ok coolers, det var ungefär så jag resonerade också.
Serpent skrev:Inget Look Out Sir, eftersom det är en specifik förmåga. Jag antar att du tänker dig GK, men där står det ju utförligt i reglerna att det drabbar ledaren... Och det är väl varken en shooting eller CC-attack?
Jag tänkte mig GK men inte vad som händer med en squad som drar perils utan snarare hur mycket bättre mina fina Mindstrike missiles har blivigt nu i 6th när folk till höger och vänster vill använda Psykers :)
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Skriv svar