Turneringar och terräng

Regelfrågor och förslag på husregler
Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Turneringar och terräng

Inlägg av Arioch »

Kanske inte ska vara här... om inte kan väl nån snäll moderator flytta den 8-)

Efter att ha "läst" (och kanske förstått 30% :D ) funderar jag runt terrängen på turneringar. Ni som arrar mycket hur resonerar/tänker ni här?

Spontant tycker jag det verkar enklast att man förbestämmer all terräng på alla bord, lägger ut en ritning av bordet där varje terräng del är bestämd av arrangören. Så inga diskussioner kan!??? ( :roll: ) uppstå utan allt är klart och spelet kan börja.

Är det så ni också tänker eller tänker ni annat?
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Turneringar och terräng

Inlägg av kombat »

Jag tycker att man bör för bestämma vad terrängen är för typ. Men att den ligger exakt som arrangören satt upp den tycker jag inte är viktigt och om båda spelarna är överens om att flytta lite på terrängen så gör det ingenting. Att rita upp en ritning för all bord är extremt tidskrävande och knappast möjligt på större turneringar.

Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: Turneringar och terräng

Inlägg av Arioch »

Tänkte inte på det:) med tiden... :oops:
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Turneringar och terräng

Inlägg av Hylander »

Tja att kanske fota alla bord och länka dem till hemsida med bordsnummer torde inte ta massor av tid faktiskt. Men frågan om det spelar så stor roll kvarstår ju...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Turneringar och terräng

Inlägg av DHettNeck »

Ett tag hade LBKarna ett tjusigt kompdendium med alla terrängbitrna beskrivna i, det var kanon :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Turneringar och terräng

Inlägg av Snot »

DHettNeck skrev:Ett tag hade LBKarna ett tjusigt kompdendium med alla terrängbitrna beskrivna i, det var kanon :)
Vi med, det mer eller mindre eliminerade alla terrängfrågor.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Hoffa
Inlägg: 87
Blev medlem: 25 jan 2010, 10:29

Re: Turneringar och terräng

Inlägg av Hoffa »

om båda spelarna är överens om att flytta lite på terrängen så gör det ingenting.
Det där gillar jag inte. Visst är det ok för matchen som då spelas men många missar tyvärr att ställa tillbaka terrängen som den stod från början vilket kan bli besvärligt för de som ska spela nästa match på bordet. (Tror att minst ett bord jag spelade på under lincon drabbades av just detta)
Benmannen:
Jag kompletterade med några mindre inköp här på svenska40ks köptråd så nu har jag nånstans mellan 2000 och 3000p av gammalt skräp!

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Turneringar och terräng

Inlägg av kombat »

DHettNeck skrev:Ett tag hade LBKarna ett tjusigt kompdendium med alla terrängbitrna beskrivna i, det var kanon :)
Då kan man ju använda alla specialreglerna för terräng (inte random terräng) vilket skulle kunna bli skit coolt :)

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Turneringar och terräng

Inlägg av Skulliz »

DHettNeck skrev:Ett tag hade LBKarna ett tjusigt kompdendium med alla terrängbitrna beskrivna i, det var kanon :)
Det var goda tider det :wub:

Skriv svar