Look out sir till enheter utanför LOS
Look out sir till enheter utanför LOS
Jag har min broodlord längst fram. Han vill inte bli skadad så han slår look out sir på 4+ och lyckas. Han får, enligt reglerna, lägga ut woundset på en egen modell inom 6" som är utanför LOS. Får den modellen cover? Jag hittar inget som säger nej.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Re: Look out sir till enheter utanför LOS
Eftersom jag antar att du har samma save på broodlord som på dina stealers så använder du look out sir efter saves så du kommer aldrig få savea det woundet
Broodlorden har 4+ och Stealers har 5+ va?
Och är några i cover och några utan så har man ändå inte samma save.
Du borde få ett cover save.
Och är några i cover och några utan så har man ändå inte samma save.
Du borde få ett cover save.
Alexander Merinen
Men vad händer om jag säger att jag kör focus fire då får killen i cover inte ta woundet eller? Har inte boken framför mig.
Precis som man kan välja modeller som int syntes borde man lika väl kunna välja modeller med fel cover.kombat skrev:Men vad händer om jag säger att jag kör focus fire då får killen i cover inte ta woundet eller? Har inte boken framför mig.
Jag skulle säga att Look out sir overrular focus fire.
Edit: Efter lite läsning så kan jag konstatera att Look out sir overrular focus fire.
Focus fire gör att man inte får "allocate" wounds mot modeller med en viss save.
Look out sir gör att ett "allocated" wound "resolves" mot en annan modell.
Edit: Efter lite läsning så kan jag konstatera att Look out sir overrular focus fire.
Focus fire gör att man inte får "allocate" wounds mot modeller med en viss save.
Look out sir gör att ett "allocated" wound "resolves" mot en annan modell.
Alexander Merinen