Chaos icons
Re: Chaos icons
Sunt förnuft säger mig att demoner får hoppa in på marinsens ikoner. Det är ju inte alls orimligt med tanke på hur allierade battle brothers fungerar och att marinsen kan deepa in på demonernas ikoner. Det blir helt enkelt roligare så. Reglerna ska ju naturligtvis följas men tillskillnad från brottsbalken så är GW's böcker inte skrivna av jurister och onödigt RAW-ande skappar trista restriktioner så som mawlocks som inte fick deepa på gubbar och hoppegubbar som blev tvungna att stängda av sina jumppacks såfort de gick med vanliga fotsoldater.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Just i demonfallet spelar det faktiskt jättestor roll att de inte kan deepa säkert på iconer som startar på bräden runda ett. De tjänar jättemycket på det och jag tycker det känns väldigt rimligt. Att CSM kan deepa på Chaos iconer känns också helt ok, då de inte alls på samma sätt är beroende av dem.
Nu tänker jag inte alls på fluff, utan endast spelmekanik.
Nu tänker jag inte alls på fluff, utan endast spelmekanik.
Alexander Merinen
Demoner behöver en buff ändå! Så kanske de blir lite mer spelade på turneringar också!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
demoner är inte alls så dåliga som folk verkar få dem att vara. Att folk inte spelar dem särkilt mycket är att det är en väldigt speciell armé med "aquired taste"
Jag tycker de har blivit bättre i 6th, nu när fordon är sämre och de har många bra flygande monster. Fiends har fått en grym buff också. Sen kan de också bygga en av de mest brutna listorna i spelet tillsammans med CSM också 
Alexander Merinen
Demoner är inte dåliga vare sig i stats eller poängkostnader, de anses dåliga för att man inte kan lita på dem. De är på tok för oberäkneliga! Jag förstår heller inte varför folk hakar upp sig på epidemius alliansen, den är ju inte alls bruten. De första stegen tjänar bara några av demonerna på och för att komma upp i de riktigt roliga förmågorna har du ju redan dödat halva motståndarens armé, om du inte möter guards eller orks men då känns inte power weapons lika imponerande istället. Sen är ju inte nurglegubbarna direkt kända för att vara särskilt killy 
Det skulle ju onekligen vara kul om demonerna kunde använda sina csm polares ikoner, rent av logiskt om de kan, men jag känner ändå en viss lättnad att de inte kan det
Det skulle ju onekligen vara kul om demonerna kunde använda sina csm polares ikoner, rent av logiskt om de kan, men jag känner ändå en viss lättnad att de inte kan det
Det värsta är FnP på 3+ och det räcker med 15 modeller för det. Helt brutet är det väl inte, men det är sällan det inte dör 15 modeller av mina marines i en match. Det är i slutet när man står på objektiv och verkligen inte vill dö som det är viktigt att tåla mycket. Det är inte spelförstörande, men det är riktigt hårt.
Dessutom tjänar daemons mycket på det nya reservreglerna, 3+ runda 2 och 3, automatiskt runda 4.
BTW, detta börjar gå offtopic...
Dessutom tjänar daemons mycket på det nya reservreglerna, 3+ runda 2 och 3, automatiskt runda 4.
BTW, detta börjar gå offtopic...
Alexander Merinen