I deras army list entry står det:
Hittills har jag tolkat det som att ingen IC med Terminator armour får börja spelet joinad till en sådan Command Squad, vilket hindrar sådana från att t.ex. åka Drop Pod med dem. Idag läste jag dock igenom Black Templars-Codexet igen och fastnade för reglerna för Black Templars Characters, på sidan 22. Det jag fastnade för var den tredje paragrafen, som lyder:Codex: Black Templars sid. 33 skrev:Independent Characters in Terminator armour may not lead or be attached to a Command squad, they may join it during the course of play, however.
Betyder detta att det Command Squads regler hänvisar till är att man inte kan trycka in en Chaplain i terminator armour som "attached Chaplain" till en Command Squad? Isåfall skulle det innebära att man får ta en Marshal, Chaplain eller Techmarine i Terminator armour som ett eget HQ/Elite-val och joina Command Squaden i t.ex. en Drop Pod. I och med att regelboken använder uttrycked "join", inte "attach", borde väl detta vara rätt tolkning?Codex: Black Templars sid. 22 skrev:Chaplains may be attached to another character's Command squad. Only one Chaplain may be attached to a single Command squad. The attached character, the squad and the character leading it are a single HQ choice. The attached character is a member of the unit and may not leave it. If the unit is destroyed, the attached character and leading character may operate independently.