Smält jävlarna! Turneringslista IG 1750

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
PIMPWARRIOR99
Inlägg: 54
Blev medlem: 14 jun 2011, 22:37

Smält jävlarna! Turneringslista IG 1750

Inlägg av PIMPWARRIOR99 »

HQ
Cmd Squad, Regimental standard, 3x plasma.
Chimera
165p

Troops
Infantry platoon,
2x Inf squad, 2x lascannon
190p

Vet squad, 3x plasma
chimera
170p

Vet squad, 2x plasma, 1 melta
chimera
165p

Vet squad, 3x plasma
chimera
170p

Vet squad, 3x plasma
chimera
170p

Fast attack
Vendetta, sponsons
140p

Heavy support,
Leman russ executioner, Heavy bolter sponsons,
210p
Leman russ executioner, Heavy bolter sponsons,
210p
Manticore
160p

Vad tycks? Listan måste ändå vara rätt hård mot allt förutom tau,eldar,necrons?
Alla plasma vapen håller nog de flesta på avstånd, så manticorn och russarna kan jobba fritt, vet inte om man ska ha en trupp i vendettan (omifall platoon squaden??) då jag aldrig har spelat med fliers innan :)
Anledningen att jag valt executioner är för att hård kontra deep strike enheter. Även deepstrikande termosar är rädda för 6x plasma cannon blastar (Utan Gets Hot!)
Tyck gärna till har inte lirat många 6th editon turneringar.

Mvh
Elias
Trivia: Do you like Power Klaws? Within the limitations of the Force Organization slot you can have 292 Power Klaw attacks on the charge. All ignoring armour saves; all at S7, S9, or S10. All for only 3965 points. Now THIS is powergaming.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Smält jävlarna! Turneringslista IG 1750

Inlägg av Ismeno »

Vilka jävlar ska du smälta?


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

PIMPWARRIOR99
Inlägg: 54
Blev medlem: 14 jun 2011, 22:37

Re: Smält jävlarna! Turneringslista IG 1750

Inlägg av PIMPWARRIOR99 »

Allt! Alla på en gång! Förutom Necron,tau och eldar de är inte brännbara!
Trivia: Do you like Power Klaws? Within the limitations of the Force Organization slot you can have 292 Power Klaw attacks on the charge. All ignoring armour saves; all at S7, S9, or S10. All for only 3965 points. Now THIS is powergaming.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Smält jävlarna! Turneringslista IG 1750

Inlägg av Ismeno »

Det där är väl sådär som alla IG-arméer såg ut för ett tag sedan. DÅ var de kung, nu tror jag de faller platt mot en hel massa builds. Men jag har inte spelat IG på evigheter och vet ärligt talat inte vad som är hett i IG-världen längre, om något.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Smält jävlarna! Turneringslista IG 1750

Inlägg av Ancalagon »

Jag skulle mixa in lite melta i några enheter. De har för mig varit betydligt mer pålitliga än plasma.

Dessutom känns Heavy Bolter sponsons på Executioners väldigt malplacerade. Jag kör executioner med lascannon i hull, utan sponsons. Alternativet är multi-melta sponsons, vilket är de enda jag egentligen skulle överväga.

Annars är väl listan så bra den alltid varit mot vissa typer, och rätt dålig mot vissa (Tau som kan skjuta bort 2 st per runda samtidigt som de markar upp en 3e åt en annan enhet etc).

Mounted Chimera assault från outflank kan fortfarande vara effektivt.

Personligen spelar jag foot guard med 2 manticores och 1 colossus som understöd, och det har funkat väldigt bra mot egentligen allt motstånd.

PIMPWARRIOR99
Inlägg: 54
Blev medlem: 14 jun 2011, 22:37

Re: Smält jävlarna! Turneringslista IG 1750

Inlägg av PIMPWARRIOR99 »

Tror att antalet plasma kan göra enorm skada, tack vare att det är veteraner så pangar de på en jäkla massa skott. Anledningen att jag har heavy bolters på executioner är för att dels jag har en modell med det som brukar göra bra ifrån sig och för att man oftast (min erfarenhet) använder de mot infantri, då är 6 extra S5 skott alltid kul :)
Trivia: Do you like Power Klaws? Within the limitations of the Force Organization slot you can have 292 Power Klaw attacks on the charge. All ignoring armour saves; all at S7, S9, or S10. All for only 3965 points. Now THIS is powergaming.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Smält jävlarna! Turneringslista IG 1750

Inlägg av imp »

Har spelat liknande listor, brukar funka bra.

Byt vapen på en squad, så att den bara har melta. Jag gillar inte att blanda, bara en melta känns lite så där.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Smält jävlarna! Turneringslista IG 1750

Inlägg av Valrosskorv »

En lista som heter "smält jävlarna!" med bara en meltagun? Jag är besviken. :lol:

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Smält jävlarna! Turneringslista IG 1750

Inlägg av Röde »

Valrosskorv skrev:En lista som heter "smält jävlarna!" med bara en meltagun? Jag är besviken. :lol:
Jag tror nog att det är plasmorna som åsyftas. De är ju några stycken.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Smält jävlarna! Turneringslista IG 1750

Inlägg av Valrosskorv »

Röde skrev:
Valrosskorv skrev:En lista som heter "smält jävlarna!" med bara en meltagun? Jag är besviken. :lol:
Jag tror nog att det är plasmorna som åsyftas. De är ju några stycken.
Nähä? :P

Skriv svar