Dessa listor är antagligen crap men jag skulle vilja testa att spela dem ungefär som de är med en del mindre justeringar kanske.
Just nu finns det begraänsade möjligheter att lägga till obskyra enheter av ekonomi skäl.
Den ena listan är en Ultramarines lista och den andra är en CSM-World Eaters lista.
Först kommer
Space Marines - Ultra Marines (1700p) Möjlig Skånecupen lista
HQ 1 Chapter Master 125p
+ Terminator Armour +40p
+ Thunder Hammer +20p
+ Stormshield +10p
(195p)
Honorguard (4st) 150p
+ Company Banner +25p
+ Combat Blade on Champion (free)
+ 2 st Relic Weapon +30p
(205p)
400p
Troops 1 Tactical Space Marine Sq (10st) 170p
+ Powerfist +25p
+ Plasma Cannon +5p
+ Plasmagun 10p
(210p)
Transport Rhino 35p
+ Extra Armour +15p
(50p)
260p
Troops 2 Tactical Space Manrine Sq (10st) 170p
+ Melta Gun +5p
+ Lascannon +10p
(185p)
Transport Rhino 35p
+Extra Armour +15p
(50p)
235p
Troops 3 Space Marine Scouts (5st) 75p
+ Heavy Bolter w. Hellfire Shell +10p
85p
Troops 4 Space Marine Scouts (10st) 140p
+ Sniper Rifles 9st (Free)
+ Missile Launcer +10p
+ Camo Cloaks +30p
180p
Elite 1 Ironclad Dreadnought 135p
+ 2 Hunterkiller Missiles +20p
+ Heavyflamer on CCW arm +10p
+ Assault Launchers +15p
(180p)
Transport Dreadpod 50p
(50p)
230p
Fast Attack 1 Land Speeder Storm 50p
+ Heavy Flamer +10p
60p
Heavy Support 1 Land Raider Redeemer 240p
+ Multi-Melta +10p
250p
Total Points: 1700p
Scoring units: 4-7st
Points HQ: 400p
Points Troops: 760p
Points Elite: 230p
Points Fasta Attack: 60p
Points Heavy Support: 250p
Tanken är att HQet skall antingen sitta i LR eller bara chilla bak beroende på ur det ser ut. Dreadpoden har ju en ganska självklar uppgift samma med scoutsen som får inrikta sig på att hålla objektiv och så .
Ganska lite pansar knack i armen men man kan ju inte få allt.
Får hoppas på att dreaden kan ta ett fordon eller två med sig i graven bakom fiendens linjer. borde gå bra om man får första rundan då han får charga ut ur den nya poden i IA updaten.
Lista 2
CSM - World Eaters 1700p
HQ 1 Demon Prince 110p
+ Wings +20p
+ Mark of Khorne + 10p
140p
HQ 2 Chaos Lord 90
+ Terminator Armour +30p
+ Mark of Khorne +10p
+ Combi-Melta +5p
+ Deamon Weapon +25p
160p
Troops 1 Berzerkers of Khorne (8st) 168p
+ Champion w. Power weapon +30p
+ Personal Icon +5p
(203p)
Transport Rhino 35p
+ Deamonic Possesion +20p
+ Havoc Launcher +15p
+ Dozer Blade +5p
(75p)
278p
Troops 2 Berzerkers of Khorne (8st) 168p
+ Champion w. Power Fist +40p
+ Personal Icon +5p
213p
Elite 1 Chaos Terminators (8st) 240p
+ 1 st Champion
Champ: Icon of Khorne, Pair of Ligning Claws +40p
Term2: Combi-Melta, Chainfist +20p
Term3: Combi-Melta, Powerfist +15p
Term4: Combi-Flamer, Power Weapon +5p
Term5: Reaper Autocannon, Chainfist +40p
Term6: Twin-linked Bolter, Powerfist +10p
Term7: Twin-linked Bolter, Power Weapon +0p
Term8: Twin-linked Bolter, Power Weapon +0p
380p
HS 1 Defiler 150p
+ 2st Close Combat Arms (free)
150p
HS 2 Chaos Land Raider 220p
+ Demonic Possession +20p
+ Havoc Launcher +15p
255p
Deamons Summoned Lesser Deamons (8st) 104p
104p
Total Points: 1680p
Points HQ: 300p
Points Troops: 491p
Points Elites: 380p
Points Fast Attack: 0p
Points Heavy Support: 405p
Points Summoned Deamons: 104p
Ja jag vet 8 termis är jättedyra men tillsammans med lorden kommer de att rocka igenom allt motstånd och fienden kommer inte särdeles mycket att sätta emot dem . sen kommer jag under inga omständigheter göra avkall på 8gubbar per enhet. Dock har denna arme 20p kvar att spendera vilket i nuläget verkar vetigast att spendera på att göra 2 termies till championer eller knaske en udda plasma p*c*a på någon berzerker. Troops 2 kommer att sitta i LR. Vet inte kanske kan man spara in och ta bort PF i termi enheten och spara lite poäng här och där för att få ihopa 104p till en unit deamons till för objectiv hållande.
Kom med kommentarer och åsikter vilken av arméerna som kan vara trevligast att spela en hel turnering med. Båda två är inte riktigt färdiga me de ligger inom rimlighetens gränser att färdigställa iod tid till Skåne cupen utom möjligen CSM arméen som är beroende på en FW beställning, som vi alla vet kan ta tid att komma.
När min ekonomi är istånd att göra beställning kommer en tråd upp fall någon annan har lite saker att beställa så kan man komma upp i gratis snabb frakt, jag själv är halvvägs där med min del.
NOOB med besluts ågest behöver hjälp inför Skånecupen
- Hippietaur
- Kontakt:
NOOB med besluts ågest behöver hjälp inför Skånecupen
//
Magnus Mattisson
-en reformerad WOW spelare som har hittat tillbaka till hobbyn
Troligen inte med i någon förening.
Magnus Mattisson
Re: NOOB med besluts ågest behöver hjälp inför Skånecupen
Jag tycker din ultramarinelista ser helt ok ut, förutom några smågrejer:
Extra armour är sådär prisvärt, kanske på land raidern.
Du kan få en enhet assault terminators eller vanliga terminators istället för honourguards, men det är klart, relicblades är coola.
Ironcladen ska nog hållas så billig som möjligt om han poddar in. Runda ett vill du använda smoke launchers och andra rundan ska han helst slåss så raketerna är av tveksamt värde. Strunta i assault launchers, det är inte mycket som kan slå honom i närstrid även om han slår efter. Dreadpoden från IA2updaten får man nog inte ens använda. Med poängen du nu har sparat på ironcladen och genom att strippa extra armour kan du köpa in nåt kul som en whirlwind.
Nedgradera till en captain istf chapter master. Som det är nu så ska han ju susa runt i en land raider och sen hoppa ut och döda folk, han kommer inte att stå still för att använda sin 10poängsblaffa.
Varför en heavy bolter i storm-squaden? Den ska väl bara susa in från reserves för att norpa objektiv/anfalla en enhet? Om du vill att han ska skjuta ut så kan du väl ändå inte åka snabbare än 6"?
Khornelistan är fet men tyvärr oanvändbar. Dels så finns det en 75poängs rhino med, ajabaja. Men mest är det för att du har tre scoring units som alla tre är närstridsinriktade. Kommer du verkligen att sitta och trycka med dem på objektiv? Om du möter en rörlig fiende som kör ifrån dina terminators, vad gör du då? Jag har kört en del khornelistor, och de är svårspelade och oftast väldigt endimensionella. Men om du följer rule of cool kör du khornelistan
Extra armour är sådär prisvärt, kanske på land raidern.
Du kan få en enhet assault terminators eller vanliga terminators istället för honourguards, men det är klart, relicblades är coola.
Ironcladen ska nog hållas så billig som möjligt om han poddar in. Runda ett vill du använda smoke launchers och andra rundan ska han helst slåss så raketerna är av tveksamt värde. Strunta i assault launchers, det är inte mycket som kan slå honom i närstrid även om han slår efter. Dreadpoden från IA2updaten får man nog inte ens använda. Med poängen du nu har sparat på ironcladen och genom att strippa extra armour kan du köpa in nåt kul som en whirlwind.
Nedgradera till en captain istf chapter master. Som det är nu så ska han ju susa runt i en land raider och sen hoppa ut och döda folk, han kommer inte att stå still för att använda sin 10poängsblaffa.
Varför en heavy bolter i storm-squaden? Den ska väl bara susa in från reserves för att norpa objektiv/anfalla en enhet? Om du vill att han ska skjuta ut så kan du väl ändå inte åka snabbare än 6"?
Khornelistan är fet men tyvärr oanvändbar. Dels så finns det en 75poängs rhino med, ajabaja. Men mest är det för att du har tre scoring units som alla tre är närstridsinriktade. Kommer du verkligen att sitta och trycka med dem på objektiv? Om du möter en rörlig fiende som kör ifrån dina terminators, vad gör du då? Jag har kört en del khornelistor, och de är svårspelade och oftast väldigt endimensionella. Men om du följer rule of cool kör du khornelistan
...medan jag mest använder fingar, knivar och lim. Och greenstuff emellanåt:speedfreek skrev:Jag bygger bara med rövkorgen
Imperial Fists: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=552
Orker: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=3327
- Hippietaur
- Kontakt:
Re: NOOB med besluts ågest behöver hjälp inför Skånecupen
Jag har numera bestämt mig för en deamons lista om det går att ordna i tid då ett sjukhus besök har satt en del käppar i hjulen för mig.
INTE RÖRT EN PENSEL ELLER MODELL PÅ 1 VECKA NU..GHAAD.
det är inte bra.
INTE RÖRT EN PENSEL ELLER MODELL PÅ 1 VECKA NU..GHAAD.
det är inte bra.
//
Magnus Mattisson
Magnus Mattisson