Chaos Death Guard

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Muggen

Chaos Death Guard

Inlägg av Muggen »

Tjo.... tänkte se med andra om det finns nån annan som kanske har lite pointers om min lista eller nått tipps på min death guard lista kanske?

Chaos Death Guards.

10 Plague marines : plague champion med power weapon, 2 troops med plasma guns : 290p

10 Plague marines : plague champion med power weapon, 2 troops med plasma guns : 290p

5 terminators : terminator champion, mark of nurgle, reaper autocannon : 225p

5 terminators : terminator champion, mark of nurgle, reaper autocannon : 225p

Land raider : extra armor, dozer blade, havoc launcher : 255p

Daemon prince : mark of nurgle, wings, winds of chaos : 180p

Chaos rhino : 35p

------------------------------------------------------------------------------------------------- 1500p

Dreadnought : 2 close combat weapons och extra armor : 115p

Dreadnought : twin-linked heavy bolter och extra armor : 120p

------------------------------------------------------------------------------------------------- 1735p

Funderade lite på vad jag ska göra med de sissta 15p på när jag ska spela på 1750p

mindtrix

Re: Chaos Death Guard

Inlägg av mindtrix »

För de sista 15p skulle jag absolut slänga in en fist i någon trupp. En fist, eller chainfist hos termisarna tycker jag behövs.
Fistar är även ganska skönt på plague champion då de kan stå upp ganska länge i närstrid, framförallt när du har 10 i varje trupp.

Annars skulle jag splittat upp dom två 10-trupperna till 3 eller 4 squads för mer scoring möjligheter. Trist o få en sån dyr enhet (290p) låst i närstrid för länge.

Sen hade jag även plockat bort 1 eller 2 termisar i varje squad och skapat 3 squads istället för att ha någon som deepar och inte bara slöfootsloggar som ofta nurglisar gör.

Din prins kommer säkert få käka mycket bly så du får verkligen vara försiktig med honom när han hoppar runt.

Jag hade mycket att påpeka märkte jag. Jag spelar ju dock aldrig kompat så fistar brukar ju ge en hel del minus så där vet du säkert bättre än mig om det är värt det.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Ja, 3 squads och fler fistar
En bild säger mer än 1000 kaniner

Muggen

Inlägg av Muggen »

yupp tänkte dela på plague trupperna om det behövs beroende på senariot man spelar.

sedan är det dehär med att dela på termisarna, det kostar mig lite för mycket på komp, man kan nog göras annars även det gäller att sätta power fists på plague champions.

Tänkte sätta personal icons på plague trupperna så man kan deep strika utan att slå scatter dice.

Funderade även på att ändra havoc launcher till twin-linked bolter och sätta en även på rhinon och sätta en fist var på termisarna.

Då är jag på 1750p med 47 komp poäng gämfört med 52 som det då är innan (om jag har räknat rätt)

Vet inte riktigt hur mycket komp poäng man får ha i tävlingar, så om nån kan berätta så skulle det vara tacksamt.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Du kan ju skippa en enhetet termosar och göra den andra större, så har du mer poäng att leka med. Några PF/Chain fists är mödvändigt på termosarna också, så att en dread inte bara kan tugga i sig dem.
En bild säger mer än 1000 kaniner

the godfather

Inlägg av the godfather »

vad denna armen behöver är melta.

1. bytta 2 plasma mot 2 melta. tänk på att du får chargea efter meltor.
2. bytta 3 termos (som du får "över" av de andra mot 3 med combimelta som deepar.
3. obliterators.

och som du själv sa, ikoner blir bra, så 2 och 3 kan deepa safe.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Blight Drones... Du vill ha Blight Drones.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Muggen

Inlägg av Muggen »

Röde skrev:Blight Drones... Du vill ha Blight Drones.
Har inga, men kan nog skaffa 2 om jag ska köra nån 2000p match eftersom dom är på 125p

Funderade också på om man kan ha en termis grupp på 10 sätta mark of nurgle, göra 2 st till champions och wargear och sedan dela gruppen, så sparar man 40p som man kan använda till fists, och spara lite komp poäng?

Ska även tänka lite på det med meltorna och tänkte även fixa lite obliterators senare.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Muggen skrev:
Röde skrev:Blight Drones... Du vill ha Blight Drones.
Har inga, men kan nog skaffa 2 om jag ska köra nån 2000p match eftersom dom är på 125p

Funderade också på om man kan ha en termis grupp på 10 sätta mark of nurgle, göra 2 st till champions och wargear och sedan dela gruppen, så sparar man 40p som man kan använda till fists, och spara lite komp poäng?

Ska även tänka lite på det med meltorna och tänkte även fixa lite obliterators senare.
Vad menar du med "dela gruppen"?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Muggen

Inlägg av Muggen »

dumt utryckt av mmig, funderade bara på om jag väljer mark of nurgle att ha på mina termisar så behöver jag väll ta den 2 ggr om jag ska ha 2 st trupper? istället för om jag bara ska ha en trupp eller med 10st och ha 4 extra fistar

Skriv svar