Iron Hands Dreads heavy 1000pts

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Lillebror
Inlägg: 4
Blev medlem: 09 okt 2017, 20:32

Iron Hands Dreads heavy 1000pts

Inlägg av Lillebror »

Hej! undrar om lite tips angående min lista som jag precis skapat för mina fina Iron hands. Hoppas jag kan få lite input vad som är bra och dåligt samt även om jag har räknat rätt när det kommer till poäng och så ( Första gången jag gör en lista sen 6th).

IRONHANDS 996pts
Vanguard Detachment

HQ

Techmarine 45
-stormbolter 2
-flamer 9
-plasmacutter 7

Troops

Tactical squad 10*13= 130
-Sergeant plasmapistol 7
-plasmagun 13
-gravgun 15

Scout squad 5*11= 55
-sniper rifle 4x4 = 16
-missile launcher 25
-camo cloaks 3*5 15

Elites

Aggressor Squad 25*3=75

Venerable Dreadnought 90
-missile launcher 25
-Twin lascannon 50

Venerable Dreadnought 90
-Twin lascannon 50
-missile launcher 25

IronClad Dreadnought 80
-Hunterkiller missile 6x2= 12
-Heavy flamer 17x2=34

IronClad Dreadnought 80
-Hunterkiller missile 6x2= 12
-Heavy flamer 17x2=34

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: Iron Hands Dreads heavy 1000pts

Inlägg av max_elmgren »

Iraonclad har jag för mig måste ta något närstridsvapen också och betala för det, Antingen sesimic hammer eller chainfist, tror inte han kan välja bort den handens vapen, så han blir lite dyrare då, 46-48 p dyrare. Vill du inte ha någon kapten som gör att du får rulla om 1:or på shooty-dreads, det är så tråkigt att missa de där ettorna på tunga vapen, om de hade dubbla autocannoner så spelar det mindre roll, för då är det 8 skott istället för tre tunga.
just det,
Techmarinen tror jag måste köpa till ett servo choise, conversion beamer, servo arm eller servo harness

Keibo
Inlägg: 161
Blev medlem: 30 sep 2016, 20:49

Re: Iron Hands Dreads heavy 1000pts

Inlägg av Keibo »

Jag hade bytt ut ett close combat weapons på mina ironclads till en hurricane bolter. Se är i min mening mer värda än en extra attack eller vad man nu får för bonus av två ccw på dem och 4pts är grymt billigt! :)

Jag hade på 1000pts inte brytt mig om rerolls med captain då du spelar med en ganska liten mängd figurer och kan behöva sprida ut dig. Jag hade dock funderat på att sätta techmarine på en bike just av den anledningen. Har du tänkt ge han servo harness? Då rekommenderar jag en combi-flamer med. Grymt med bike att kunna skjuta 3 bolters (1 med -1 to hit), 2 flamers å en plasma (för den är väl inte pistol?) :)

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Iron Hands Dreads heavy 1000pts

Inlägg av Asphyxate »

Coolt och fluffigt!

Jag hade dock kört en batallion när du ändå har så mycket troops. Ta bort aggressors, släng in en löjtnant till och ett till scout squad.

På dreadarna tycker jag du ska byta missile launchern mot en Twin autocannon.

Sedan vore det fett om du kunde få in en contemptor med 2x Twin las eller 2x Twin auto. :)

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Iron Hands Dreads heavy 1000pts

Inlägg av Elevatorlake »

Dina aggressors måste tyvärr betala för sina vapen också så de kostar 18p mer per modell. Tre st kostar alltså 129.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Lillebror
Inlägg: 4
Blev medlem: 09 okt 2017, 20:32

Re: Iron Hands Dreads heavy 1000pts

Inlägg av Lillebror »

Elevatorlake skrev:Dina aggressors måste tyvärr betala för sina vapen också så de kostar 18p mer per modell. Tre st kostar alltså 129.
Även fast de har auto boltstorm gauntlets och inte flamestormsen, antog bara att dem kom med dem :?:

Lillebror
Inlägg: 4
Blev medlem: 09 okt 2017, 20:32

Re: Iron Hands Dreads heavy 1000pts

Inlägg av Lillebror »

max_elmgren skrev:Iraonclad har jag för mig måste ta något närstridsvapen också och betala för det, Antingen sesimic hammer eller chainfist, tror inte han kan välja bort den handens vapen, så han blir lite dyrare då, 46-48 p dyrare. Vill du inte ha någon kapten som gör att du får rulla om 1:or på shooty-dreads, det är så tråkigt att missa de där ettorna på tunga vapen, om de hade dubbla autocannoner så spelar det mindre roll, för då är det 8 skott istället för tre tunga.
just det,
Techmarinen tror jag måste köpa till ett servo choise, conversion beamer, servo arm eller servo harness
Kan ej lokalisera i codexen vad en servoharness kostar i poäng, däremot så i slutet står det vad allting kostar individuellt i slutet.
Antog att man inte behövde köpa till seismic hammer då det står att den är equipped med den. Har funderat på att ändra om venerablesen till riflemen men vill se lite om det är värt det på 1000 poäng då man inte möter så mycket maskineri utan mest fotsoldater. En kapten är väldigt möjligt att lägga till men då är det en kapten på 74 poäng som måste hänga bak för att att se till att jag inte missar 1er, men det är värt lägga en tanke på om jag väljer att gå upp i poäng

Skriv svar