Necron Armé

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
jockejans
Inlägg: 31
Blev medlem: 12 okt 2012, 19:39

Re: Necron Armé

Inlägg av jockejans »

Har målat och byggt väldigt mycket! Aldrig riktigt kommit fram till att spela bara. Har svårt att fastna för en armé... Dock är necrons något som tilltalar mig extremt mycket!
Känns även bra att det inte tar för lång tid att måla dom, då hinner man måla upp en hel armé.
Kommer göra en beställning på måndag, lutar nog åt en start collecting box. Den är trotts allt prisvärd och får igång armén lite direkt!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Necron Armé

Inlägg av Röde »

Hallå

Nu är det ett tag sedan jag spelade Necrons men jag gillade horde känslan jag hade i armén. Satt inne med 20 warriors, 10 Deathmarks och 50 Immortals. Det var fräckt. Utseendemässigt gillar jag Immortals. Kör på sånt du gillar.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Necron Armé

Inlägg av fauh »

Röde skrev:Hallå

Nu är det ett tag sedan jag spelade Necrons men jag gillade horde känslan jag hade i armén. Satt inne med 20 warriors, 10 Deathmarks och 50 Immortals. Det var fräckt. Utseendemässigt gillar jag Immortals. Kör på sånt du gillar.
50 Immortals? Good god.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Necron Armé

Inlägg av Elevatorlake »

Grudge skrev:Håller med Gonka Koffs varning om Ghost Arken - det är en väldigt cool modell, men den har ungefär en halv miljon vinklar och vrår att måla, så jag skulle nog börja med att bygga en decurion med gubbar, och kanske lägga till en Ghost Ark när decurionen är klar. Tomb Blades är också lite meckiga att måla, men kan vara bra träning inför Ghost Arken. Jag talar av egen erfarenhet, jag körde lite in i väggen med min, och fick ta en ganska lång paus innan jag blev sugen på att måla Necrons igen.

Men bli inte avskräckt - Necrons är snabba att måla jämfört med många andra, så totalt sett så ligger de på plus!
Funkar det att inte limma ihop hela innan man målar den? Det brukar ju hjälpa ibland om det är många vinklar och vrår på modellen som ska målas.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Necron Armé

Inlägg av fauh »

Elevatorlake skrev:Funkar det att inte limma ihop hela innan man målar den? Det brukar ju hjälpa ibland om det är många vinklar och vrår på modellen som ska målas.
Jag äger 4 arkar... de är förmodligen lättare att måla olimmade. Men ghost arken är nog spelets jobbigaste modell att måla. Vill man måla den till en bra standard så snackar vi nog kanske en 40h att lägga på highlights bara. Och detta är inte för att få en insane nivå. Vara highlights på allt som ska ha det. Man ska inte glömma att det är 10 gubbar i den som ska målas också om det är en ghostkeels ark... usch.

Mina arks är typ drybrushade 100%. En rhino är typ helt klar i tabletop nivå innan du ens börjat lägga primer på ghostarken pga att bara att limma ihop modellen är ett helvete.

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Necron Armé

Inlägg av Grudge »

Elevatorlake skrev:
Grudge skrev:Håller med Gonka Koffs varning om Ghost Arken - det är en väldigt cool modell, men den har ungefär en halv miljon vinklar och vrår att måla, så jag skulle nog börja med att bygga en decurion med gubbar, och kanske lägga till en Ghost Ark när decurionen är klar. Tomb Blades är också lite meckiga att måla, men kan vara bra träning inför Ghost Arken. Jag talar av egen erfarenhet, jag körde lite in i väggen med min, och fick ta en ganska lång paus innan jag blev sugen på att måla Necrons igen.

Men bli inte avskräckt - Necrons är snabba att måla jämfört med många andra, så totalt sett så ligger de på plus!
Funkar det att inte limma ihop hela innan man målar den? Det brukar ju hjälpa ibland om det är många vinklar och vrår på modellen som ska målas.
Jag lät min vara i några olika delar. Och så struntade jag i passagerarna, och grundade med metallprimer. Men det var ändå en hel del jobb. Så här såg den ut efter jag primat den:

Image

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Necron Armé

Inlägg av Elevatorlake »

Grudge skrev:
Elevatorlake skrev:
Grudge skrev:Håller med Gonka Koffs varning om Ghost Arken - det är en väldigt cool modell, men den har ungefär en halv miljon vinklar och vrår att måla, så jag skulle nog börja med att bygga en decurion med gubbar, och kanske lägga till en Ghost Ark när decurionen är klar. Tomb Blades är också lite meckiga att måla, men kan vara bra träning inför Ghost Arken. Jag talar av egen erfarenhet, jag körde lite in i väggen med min, och fick ta en ganska lång paus innan jag blev sugen på att måla Necrons igen.

Men bli inte avskräckt - Necrons är snabba att måla jämfört med många andra, så totalt sett så ligger de på plus!
Funkar det att inte limma ihop hela innan man målar den? Det brukar ju hjälpa ibland om det är många vinklar och vrår på modellen som ska målas.
Jag lät min vara i några olika delar. Och så struntade jag i passagerarna, och grundade med metallprimer. Men det var ändå en hel del jobb. Så här såg den ut efter jag primat den:

Image
Lite wash och drybrush på det där så är den ju tabletopredo :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Necron Armé

Inlägg av Grudge »

Jo visserligen, men det krävdes 4 omgångar wash för att få de nyanser jag ville ha, och det var inte helt enkelt att komma åt i alla vinklar och vrår. Det hjälpte att ha en stor platt pensel, men allra bäst hade ju varit om man haft en airbrush. Det blev ok till slut även om det tog nästan ett år från start to finish. :D

Image

Sorry för trådkapningen! Ska inte posta fler bilder nu.

Newyn
Inlägg: 595
Blev medlem: 14 jun 2012, 10:04

Re: Necron Armé

Inlägg av Newyn »

Arcen är i alla fall lätt att magnetisera.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Skriv svar