Ultramarines 1850

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Roger
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 jan 2015, 13:51

Ultramarines 1850

Inlägg av Roger »

Hej!
Har en arme som jag spelade med under 5:e editionen och försöker komma igång igen med 40k. Den är målad som Ultramarines och kommer inte att orka måla om den.

Försöker använda modeller som jag redan har i så stor utsträckning som möjligt men inser att jag behöver köpa in en hel del nytt också.

Kom gärna med synpunkter på listan och om det verkar som de tänkta inköpen är vettiga.

Tanken är att ha en ITC-anpassad lista som jag ska kunna köra med på turneringar så vill gärna att den ska vara nå sådär bra...

Gladius Strike Force, Ultramarines

Battle Demi Company 1 (585p)
HQ1: Captain, Relic Blade, Jump pack (130p)

TROOPS1: Tacctical Squad x 5, Drop Pod (70p)
TROOPS2: Tacctical Squad x 5, Plasma, Combi-Plasma, Rhino (95p)
TROOPS3: Tacctical Squad x 5, Plasma, Combi-Plasma, Rhino (95p)

FAST: Assult Squad x 5, Jump Packs (85p)

HEAVY: Devastator Squad x 5, Lascannon x 2 (110p)


Battle Demi Company 2 (675p)
HQ1: Chaplain, Jump pack (105p)

TROOPS1: Tacctical Squad x 5, Razorback - Twin-linked Assult Cannon (90p)
TROOPS2: Tacctical Squad x 5, Razorback (70p)
TROOPS3: Tacctical Squad x 5, Razorback (70p)

FAST: Land speeder x 2, Heavy Bolter, Heavy Flamer (100p)

HEAVY: Centurion Devastator Squad x 3, Grav-cannon and Grav-amp (240p)

Auxiliary, 10th Company Task Force (270p)
TROOP1: Scout Squad x5, Sniper Rifle, Camo Cloaks (70)
TROOP2: Scout Squad x5, Boltgun, Teleport Homer, Landspeeder Storm (100p)
TROOP3: Scout Squad x5, Boltgun, Teleport Homer, Landspeeder Storm (100p)


Unbound Army (322p)

HQ1: Librarian, lvl 2 (90p)

ELITES: Sternguards x 6, Combi-Melta x 3, Drop Pod (197)

FAST: Drop Pod (35)

Kalaset slutar på 1852p så behöver kapa med 2 p...

Det jag saknar i modellväg och behöver skaffa blir:
2 x Scout Squad
2 x Landspeeder Storm
1 x Centurion Devastator Squad
1 x Chaplain
1 x Razorback



/R

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Ultramarines 1850

Inlägg av Elevatorlake »

Du kan inte köra itc (eller någon turnering) med en unboundlista, du måste köra battle forge.

Med det sagt, ditt battle-company ser ut som de brukar göra så där finns inte mycket att tillägga. Det som brukar skilja nu i 7:e är att det är så mycket grav-vapen som möjligt. Ta en funderare på vad du vill ge dina tacticals för special/heavy weapons, det ökar deras effektivitet dramatiskt. Att köra utan är lite slöseri faktiskt. Du får dessutom en massa tactical doctrines med dina chapter tactics som ultramarines vilket gör att tacticals skjutande ofta kommer få rerolls att träffa så det är värt att satsa lite poäng i det.

Just ja, du får en gratis transport till dina devastators också om du vill ha det.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Ultramarines 1850

Inlägg av leidstedt »

Som han sa. Men ta bort Assult killarna och ta bikes med grav istället. Tål mer och kan turbo boosta.

Roger
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 jan 2015, 13:51

Re: Ultramarines 1850

Inlägg av Roger »

Tack för snabba svar!

Om jag bestämmer mig för att ta bikes istället ska man även sätta captain och Chaplain på bikes?

Kan man få in en squad med sternguards och en drop pod till Centurions på något sätt?

Eller är Command squad med meltaguns ett alternativt till sternguards?


/R

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Ultramarines 1850

Inlägg av Elevatorlake »

Roger skrev:Tack för snabba svar!

Om jag bestämmer mig för att ta bikes istället ska man även sätta captain och Chaplain på bikes?

Kan man få in en squad med sternguards och en drop pod till Centurions på något sätt?

Eller är Command squad med meltaguns ett alternativt till sternguards?


/R
Om du får köra en allied detament är det billigast, ta sternguard som elites och drop pod som fast attack. Annars en cad med två scout squads som troops.

Command squad är rätt populär som en dödastjärna (en enhet som dödar mycket) men brukar vara på bikes för att då rörlighet. Då kan du skicka in en apothecary också som ger 5+ feel no pain som extra buff. Då är det lika bra att skicka chaplain och captain med denna för att ge den ytterligare mer effektivitet i närstrid.

Jag kör själv utan command squad, men det är mest för att jag inte hinner måla en, men med en enhet assault marines och en enhet bikes. Jag har tänkt skicka captain med bikes och chaplain med assault marines med jump pack mest för att ha en mobil enhet med objective secured och om den kommer i närheten av något hos motståndaren som inte gillar att slåss i närstrid, typ tau, så kan jag skicka in den dit. Assault marines får stryk av det mesta i spelet som är dedikerade närstridsenheter.

Vanligaste med bikes är nog att ge de två grav guns men de måste man konvertera själv så jag tänker köra två meltaguns på mina.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar